پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جزایر ناز قشم، اعجاز قدم برداشتن روی دریا

در این منطقه از جنوب ایران، می‌توانید روی دریا راه بروید

راه رفتن روی آب، بیشتر شبیه به رویاست تا واقعیت، اما این رویا در بخشی از جنوب کشور عزیزمان به حقیقت بدل شده است. جزایر ناز قشم این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند تا روی دریا پیاده‌روی کنید. اما چطور چنین چیزی ممکن است؟ با لست‌سکند همراه باشید تا پرده از راز این جزایر ناز برداریم!

جزایر ناز قشم

جزایر ناز قشم

در ساحل جنوب شرقی جزیره قشم، محلی در مسیر جاده‌ی ساحلی جنوبی و نرسیده به اسکله‌ی ساحلی روستای سوزا وجود دارد که می‌توانید در آن به راحتی بر سطح دریا قدم بگذارید. این جزایر که با نام جزایر ناز شناخته می‌شوند، در هنگام مد زیر آب دریا پنهان شده و در هنگام جزر، سر از آب بیرون می‌آورند و شما باید برای قدم گذاشتن بر رویشان، تا هنگام جزر صبر کنید. این ساحل، با تمامی ساحل‌هایی که پیش از این دیده‌اید فرق می‌کند.

جزایر ناز قشم

جزایر ناز قشم

 آنچه جذابیت این جزایر و ساحل آن را بیشتر می‌کند این است که می‌توان علاوه بر قدم زدن بر سطح آن‌ها، از فعالیت‌هایی نظیر آفرودسواری در دریا و اسب‌سواری هم لذت برد! طول مسیر پیاده‌روی یا آفرودسواری‌تان حدود یک کیلومتر خواهد بود و باید طوری مدت زمان گردشتان را تنظیم کنید که به موقع و پیش از مد، خودتان را به ساحل قشم برسانید. شما علاوه بر این، می‌توانید روی سکوی صخره‌ای جزایر بایستید و منظره‌ی متفاوتی از خلیج فارس، تنگه‌ی هرمز، جزیره‌ی لارک و ساحل قشم را تماشا کنید. در کنار همه‌ی این‌ها، اگر می‌خواهید کل جزیره را از فراز آسمان مشاهده کنید، می‌توانید از امکانات پاراگلایدر سواری، کایت بورد، پاراموتور، چتربازی و بادسواری که در اختیارتان است، استفاده کنید و لذتش را ببرید.

جزایر ناز قشم

جزایر ناز قشم

شما در جزایر ناز، می‌توانید به راحتی در میان آب‌های خلیج فارس گام بردارید. اگر در زمان درست به این جزایر برسید، می‌توانید درآبی که به زور تا مچ پایتان می‌رسد، بر شن‌های نرم و خنک راه بروید و خود را در میانه‌ی دریا ببینید. اگر در اواخر پاییز و زمستان به این جزایر سفر کنید، می‌توانید علاوه بر دیدن صدف‌های رنگارنگ و خرچنگ‌های عجیب، پرندگان مهاجر را هم در همان اطراف ببینید.

جزایر ناز قشم

جزایر ناز قشم

یکی از جاذبه‌های نزدیک به جزایر ناز، غار خربس است که ما در مطلبی جداگانه به آن پرداخته‌ایم و می‌توانید پس از گردش در جزایر ناز، در مدت زمان کمی خودتان را به آنجا برسانید و از اعجاز و زیبایی‌اش لذت ببرید. فراموش نکنید که فصل زمستان، بهترین زمان برای بازدید از جزایر ناز است، چون هم آب و هوا بسیار دلپذیر است و هم امکان مشاهده‌ی پدیده‌های طبیعی بیشتری برایتان فراهم خواهد بود. شما در کل، چهار ساعت بین جزر و مد فرصت دارید تا از زیبایی‌های جزایر لذت ببرید و خستگی روزمرگی‌ها را در کنید، پس از آن نهایت استفاده را ببرید.

جزایر ناز قشم

جزایر ناز قشم

جزایر ناز قشم