پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

زمستان است و بهترین فصل برای سفر به مناطق جنوبی ایران و لذت بردن از حال و هوای بهاری و دلچسب طبیعت بی‌نظیر و منحصربفردشان! در استان خوزستان و در شهرستان شادگان، در بخش خنافره و در دهستان ناصری، روستایی وجود دارد که می‌تواند مقصد سفر بعدی شما در زمستان باشد! روستای صراخیه که به ونیز ایران نیز شهرت دارد، در منطقه‌ای بکر و در میان تالاب شادگان قرار گرفته است. این تالاب، از معدود تالاب‌هایی است که نامش به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های طبیعی منطقه  و جهان، در فهرست سازمان بین‌المللی یونسکو قرار گرفته است.

روستای صراخیه خوزستان، ونیز ایران

همانطور که از شهرت روستای صراخیه بر می‌آید، برای رفت و آمد در روستا باید سوار بر قایق‌های چوبی شوید. این قایق‌ها، همان بَلَم هستند که شما را از میان نیزارها می‌گذرانند تا بتوانید به روستای صراخیه رسیده و در آن گشت و گذار کنید. از مهم‌ترین جذابیت‌های سفر به این روستا، همین بَلَم سواری‌ها و گشت زدن در میان روستا است. شما می‌توانید با یکی از محلی‌ها، کل روستا را با قایق بگردید و البته اگر شرایط مناسب باشد و راهنمای شما هم تایید کند، در بخش‌هایی از تالاب هم شنا کنید.

روستای صراخیه خوزستان

یکی دیگر از جذابیت‌های روستای صراخیه، باب بودن بازی‌های محلی خاصی در آن است. کودکان این روستا به جای مشغول بودن به بازی‌های کامپیوتری مدرن، طناب‌کشی بازی می‌کنند و یا مسابقه‌ی قایق‌رانی می‌گذارند که شما هم می‌توانید اگر دلتان خواست، آن‌ها را همراهی کنید.

روستای صراخیه خوزستان

از دیگر جاذبه‌های ونیز ایران تماشای گله‌های گاومیش است که در این منطقه به وفور دیده می‌شوند. پرندگانی هم که به سمت تالاب کوچ کرده‌اند نیز امکان پرنده نگری را برای شما فراهم می‌کنند و می‌توانید حسابی از دیدن گونه‌های مختلف پرنده‌ها لذت ببرید. این گونه‌ها به خصوص در فصل زمستان که آب و هوای روستا معتدل است، به وفور در اطراف تالاب دیده می‌شوند.

روستای صراخیه

اهالی روستای صراخیه به زبان عربی صحبت می‌کنند ولی نگران نباشید، شما می‌توانید به راحتی در یکی از آلاچیق‌هایی که امکانات اولیه را برای اقامت دارند، استراحت کنید. اگر مایل باشید که چند روزی را برای لذت بردن از زیبایی‌های صراخیه اختصاص دهید، می‌توانید برای اقامتتان در شب، به شهرهای اطراف رفته و در هتل اقامت کنید. روستای صراخیه با اهواز 110 کیلومتر فاصله دارد.

روستای صراخیه خوزستان

آیا تا به حال به ونیز ایران سفر کرده‌اید؟ اگر اینطور نیست، آیا برای زمستان امسال برنامه‌ای دارید که به جنوب ایران سفر کنید و در میان زیبایی‌های آن، سری هم به ونیز کوچک ایران بزنید؟ البته لست‌سکند مثل همیشه از شما تقاضا دارد که در سفرتان، مراقب طبیعت تالاب باشید تا نه خدشه‌ای به زندگی اهالی روستا وارد کرده و نه اکوسیستم طبیعی آن را به‌هم بزنید.

روستای صراخیه

روستای صراخیه خوزستان

روستای صراخیه

روستای صراخیه