رئیس شورای اسلامی روستای 'مرس ' از توابع بخش کوهستانی مرزن آباد چالوس از حمله یک قلاده پلنگ به دام های این روستا خبرداد و گفت که این حیوان وحشی یک راس گاو را درید.

حمله پلنگ گرسنه در مرزن آباد چالوس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روستای 'مرس ' با جمعیتی دست کم 90 خانوار در فاصله حدود 15 کیلومتری مرزن آباد واقع است.
به گزارش مثلث آنلاین به نقل از صادق تاولی روز پنجشنبه به خبرنگارایرنا گفت که این اتفاق پیش از ظهر امروز در حوالی روستا رخ داده است.
وی اظهار داشت: طبق اسناد موجود از سال 1390 تاکنون چندین بار دامداران این روستا شاهد حمله پلنگ به دام هایشان بودند که در این حوادث دچار ضرر و زیان شدند.
رئیس شورای اسلامی روستای مرس گفت: بارها این موضوع به اطلاع مسئولان نهادهای ذیربط رسانده شد و کارشناسان حفاظت محیط زیست ، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی برای بررسی وضعیت به روستا اعزام شدند ولی تاکنون این اقداماتی نتیجه ای نداده است.
رئیس حفاظت محیط زیست چالوس نیز ضمن تائید این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت که کارشناسان این نهاد برای بررسی موضوع به روستای یاد شده اعزام شده اند.
ابوالقاسم محمدپور افزود: البته حمله پلنگ به دام ها از سال ها پیش نیز دراین روستا و دیگر روستاهای مرزن آباد گزارش شده و طبق آمار موجود حدود 10 فقره پرونده نیز با موضوع تلفات دامی درپی حمله حیوانات وحشی مربوط به روستاهای 'کتیر ' ، 'فشکور' ، 'مرس ' ، 'کنس دره ' تشکیل شده است منتهی برای پرداخت غرامت به دامداران خسارت دیده مشکلاتی وجود دارد و هنوز وجهی به آنان پرداخت نشده است.
رئیس حفاظت محیط زیست چالوس به روستاهای پیرامون جنگل بخش مرزن آباد توصیه کرد تا از رها کردن دام هایشان که زیستگاه حیوانات وحشی مورد حمایت این نهاد است ، بپرهیزند.
30 هزار هکتار از منطقه حفاظت‌ شده البرز مرکزی به همراه 2 رودخانه حفاظت ‌شده سردآبرود به طول 66 کیلومتر و چالوس به طول 78 کیلومتر در شهرستان چالوس قرار دارد که زیستگاه مرال، پلنگ، خرس، شوکا، قرقاول و کل و بز است و گونه های گیاهان منحصر به ‌فرد دارد.
مرزن آباد در 30 کیلومتری شهرستان چالوس با دست کم 20 هزارنفر جمعیت ثابت و 50 هزار نفر جمعیت متغیر در قالب 103 روستا و یک شهر در حاشیه جاده کرج - چالوس (کندوان) قرار داد.
7078 /1602/1654