پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرهنگ مرتضی نثاری رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: دی ماه سال گذشته فردی با مراجعه به پلیس اعلام کرد که ۲ مرد با نقشه قبلی و به بهانه خرید خودرو، خودروی هیوندا گرانقیمتش را سرقت کرده اند.

به گزارش نوداد (سکوی اجتماعی خبر)

مرد جوان با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت گفت: قصد فروش خودرو خود را داشتم، به همین منظور یک آگهی در سایت دیوار منتشر کردم و پس از آن افراد زیادی برای خرید و پرس و جو درباره قیمت خودرو با من تماس گرفتند، تا اینکه مرد جوانی پس از جویا شدن قیمت خودرو، قرار ملاقاتی را برای دیدن خودرو هیوندا با من گذاشت.

وی افزود: مرد جوان پس از حاضر شدن در مکان ملاقات از من خواست که یک دوری با خودرو در خیابان بزنیم تا خودرو را از نظر فنی بررسی کند. سوار بر خودرو در خیابان بودیم که ناگهان یک خودرو از پشت با خودروی من تصادف کرد، از خودرو پیاده شدم و به سمت عقب خودرو رفتم که ناگهان خریدار خودرو پا روی پدال گاز گذاشت و با خودروی من فرار کرد و همچنین در این بین فردی که با من تصادف کرده بود نیز پا به فرار گذاشت.

سرهنگ نثاری بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی دوربین مداربسته پی بردند که خودرو همدست مرد خریدار نیز سرقتی بوده است.

وی افزود: مأموران در پیگیری های خود متوجه شدند که اعضای یک باند با طراحی تصادف ساختگی، به سرقت خودروهای شهروندان اقدام می کنند.

 

سرقت خودرو پس از تصادف ساختگی/ سردشته باند مقابل پلیس خودکشی کرد + تصاویر

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: مأموران شماره پلاک خودروی سرقتی را در سیستم سراسری پلیس ثبت کردند، اما با گذشت چند ماه هیچ اثری از خودروی سرقتی به دست نیامد تا اینکه کارآگاهان در برابر سرقت مشابه دیگری در اوایل سال جاری قرار گرفتند.

وی افزود: کارآگاهان در اقدامات بعدی آلبوم مجرمان سابقه دار را پیش روی طعمه های دزدان قرار دادند و خیلی زود یکی از این دزدان حرفه ای را که امین نام دارد، شناسایی کردند.

 

سرهنگ نثاری گفت: مأموران در تحقیقات پی بردند که سارقان پس از سرقت خودرو اقدام به دزدیدن پلاک های خودرو های دیگر کرده و آن ها را بر روی خورو های سرقتی نصب می کنند.

وی افزود: کارآگاهان عملیات خود را برای دستگیری امین آغاز کردند، این در حالی بود که این سارق حرفه ای، سرقت های مشابه دیگری را انجام داده بود تا اینکه اوایل بهمن ماه سال جاری مخفیگاه امین در جنوب تهران شناسایی شد و با توجه به مسلح بودن این سارق، مخفیگاه وی تحت نظر قرار گرفت.

سرقت خودرو پس از تصادف ساختگی/ سردشته باند مقابل پلیس خودکشی کرد + تصاویر

 

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت گفت: این سارق به هنگام دستگیری، اقدام به تیراندازی به سمت مأموران پلیس کرد و در حالی که فریاد می زد و می گفت: «دیگر نمی خواهم به زندان باز گردم» با تفنگی که در دست داشت اقدام به خودکشی کرد.

وی با بیان اینکه کارآگاهان با حضور در خانه متهم موفق به دستگیری ۲ همدست دیگر او نیز شدند، افزود: در بازرسی از خانه امین و همدستانش، دستگاه ضرب سکه های تقلبی، تعدادی سکه طلا جعلی آماده فروش، بیسیم و کارت جعلی نهاد ریاست جمهوری کشف شد.

سرقت خودرو پس از تصادف ساختگی/ سردشته باند مقابل پلیس خودکشی کرد + تصاویر

سرهنگ نثاری گفت: رضا و قادر در بازجویی های اولیه ۲ همدست دیگر خود به نام های سحر و امیر را که در زمینه فروش سکه های تقلبی فعالیت داشتند را معرفی و مأموران نیز توانستند در یک عملیات دیگر این دو نفر را دستگیر کنند.

سرقت خودرو پس از تصادف ساختگی/ سردشته باند مقابل پلیس خودکشی کرد + تصاویر

سحر در اعترافاتش گفت: من از قدیم با امین دوست بودم و سکه های تقلبی را می فروختم و امین در سرقت های خودرو از دوستان دیگرش کمک می گرفت.

امیر نیز در اعترافاتش، به سرقت خودرو ها با همدستی امین اعتراف کرد و گفت: امین برای هر سرقت از یکی از دوستانمان کمک می گرفت و در قبال هر سرقت یک پول کم به ما می داد. امین از خودرو های سرقتی در کار فروش سکه های تقلبی و خوشگذرانی استفاده می کرد و تنها یک خودروی «بی ام و» را اوراق کرده است.

سرقت خودرو پس از تصادف ساختگی/ سردشته باند مقابل پلیس خودکشی کرد + تصاویر

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه کارآگاهان ۴ همدست دیگر امین را که در زمینه فروش و سرقت خودرو ها نقش داشتند، دستگیر کردند، گفت: با توجه به گسترده بودن این سرقت ها و فروش سکه های تقلبی، مقام قضایی دستور انتشار تصاویر امین، سحر، سعید و رضا را صادر کرد تا افرادی که در دام دزدی ها و خرید سکه های تقلبی این متهمان گرفتار شده اند، به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.