مثلث آنلاین: رئیس انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، از ورود ایمپلنت‌های ایرانی به بازار خبر داد و گفت: این ایمپلنت ها صد درصد تولید داخل هستند، بررسی کنترل کیفی آنها انجام شده و کیفیت آنها مورد تائید سازمان‌های مربوطه و وزارت بهداشت است.

 ایمپلنت‌های ایرانی تایید و بزودی وارد بازار می شوند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، محمد بیات روز سه شنبه در هفدهمین همایش بین المللی جراحان دهان، فک و صورت افزود: ‌در سال 95 حدود 600 هزار ایمپلنت در کشور فروخته شد که این رقم نشان از مصرف بالای ایمپلنت دارد. ایمپلنت امروزه مخصوص طبقه ثروتمند نیست و اقدام لاکچری به حساب نمی‌رود.
رئیس انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران گفت: در مورد انجام ایمپلنت افزایش قیمت چندانی نداشتیم و شرکت‌ها همکاری مناسبی در این زمینه داشته‌اند. ایمپلنت چینی در بازار نداریم و خدمات ارائه شده در این زمینه در کشور بسیار خوب است و تلاش می‌کنیم با همت محققان و دانشمندان ایرانی گام‌های موثری در این زمینه برداریم.
بیات اظهار داشت: جلوآمدگی فک پایین و عقب ماندگی فک بالا از اختلالات رشدی فکی شایع در ایران است و پس از آن تروما و حوادث سبب بروز مشکلات فکی در میان ایرانیان می شود.
وی افزود: با وجود تحریم‌ها از لحاظ علمی چالش و مشکلی در کشور نداریم و اقدامات و خدمات ارائه شده به مردم بسیار خوب است و ظهور و اقدامات شرکت‌های دانش بنیان سبب شده مشکلات کمتری در زمینه تامین وسایل و تجهیزات مورد نیاز داشته باشیم.
رئیس انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران ادامه داد:‌ انجام جراحی‌های این حوزه در بیمارستان‌ها طبق تعرفه‌های اعلام شده انجام می‌گیرد و تغییر جدی در این زمینه نداشتیم و در زمینه خدمات سرپایی در مطب‌ها نیز همچون ایمپلنت‌ شاهد رشد 10 تا 20 درصدی بوده ایم.

* پیشگیری از شکاف لب با مصرف اسیدفولیک
ناصر نجمی جراح جمجمه، فک و صورت گفت: مصرف اسیدفولیک در مادران باردار می‌تواند در پیشگیری از ابتلای جنین به شکاف لب و کام در جنین مؤثر باشد.
وی در حاشیه برگزاری همایش بین المللی جراحان فک، دهان و صورت در جمع خبرنگاران افزود: به طور متوسط از هر 750 تولد در کشور یک متولد دارای شکاف لب و کام است.
نجمی اظهار داشت: شیوع این ناهنجاری در ایران تقریبا مشابه کشورهایی همچون آمریکای جنوبی و مرکزی همچنین آسیای شرقی است. در برخی از نقاط ایران همچون سیستان و بلوچستان مبتلایان بیشتری به این بیماری وجود دارد و تغذیه همچنین بهداشت از جمله عوامل تأثیرگذار علاوه بر ژنتیک در ایجاد این ناهنجاری است.
وی از آغاز ارائه روش‌های نوین جراحی برای کمک به این بیماران در کشور خبر داد و گفت: مبتلایان به شکاف لب و کام حداکثر تا هفت سالگی باید مورد درمان قرار گرفته باشند و بهترین زمان آغاز درمان از سه ماهگی است و حداکثر این افراد اگر ناهنجاری آنها کامل باشد، به پنج جراحی نیاز دارند.
نجمی با بیان اینکه شیوع این عارضه در مناطق محروم بیشتر است، افزود: چندین مرکز مدرن درمان شکاف لب و کام در کشور فعالیت می‌کنند و نهادهای خیریه زیادی نیز در این زمینه فعالیت دارند.
متخصص جراحی جمجمه فک و صورت در پایان خاطرنشان کرد:‌ برخی از تحقیقات مؤید این مساله است که مصرف اسیدفولیک در مادران باردار برای پیشگیری از این بیماری در جنین آنها مؤثر است، ولی البته تأثیر صددرصدی آن هنوز مورد تأیید قرار نگرفته است.