مثلث آنلاین:محققان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی به روشی دست یافتند که از طریق آن، امید به درمان بیماران سرطانی افزایش یافت.

 درمان سرطان با روش‌های بومی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، یک شرکت دانش بنیان از سال 95 با هدف ارتقاء سطح سلامت بیماران از طریق ارائه محصولات نو ترکیب و بیوسیمیلار تاسیس شد.

این شرکت دانش بنیان داخلی با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا، به تولید محصولات دارویی با کیفیت برتر می پردازد و با افزایش سطح آگاهی جامعه در عرصه سلامت، به فکر بهبود کیفیت زندگی در کشور است.

شیما سرداب، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان داخلی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت ما مشغول به ساخت یکی از مجهزترین کارخانه های بیوتکنولوژی به مساحت 3500 متر مربع است، گفت: بخش های مختلف این کارخانه شامل سایت تولید محصولات بیولوژیکی، سایت تحقیق و توسعه (R & D)، سایت خط تولید پرکنی (ویال آداپتور)، آزمایشگاه QC و تضمین کیفیت QA می شود.

وی افزود: ماموریت این شرکت انتقال دانش فنی روز محصولات دارویی به داخل کشور و بومی سازی تولید آن ها است.

به گفته سرداب، نخستین داروی تولیدی این شرکت، دارویی برای کنترل فشار خون است که در مرحله آزمایشی به تولید رسیده است و به زودی در بازار داخلی توزیع خواهد شد.

مدیر عامل این شرکت درباره تولیدات این شرکت، تصریح کرد: در واقع اصلی ترین تولیدات شرکت ما در حوزه تولید داروهای آنتی مونوکلونال است. روش درمانی ایمونوتراپی از روش های مهم درمان سرطان است که به استفاده از فرآوردهایی که با دستگاه ایمنی سرو کار دارند می پردازد.

وی همچنین تصریح کرد: آنتی بادی مونوکلونال با هدف قرار دادن و نابود کردن تنها سلول های خاصی در بدن علیه سلول های سرطانی مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه درمان سرطان با افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن در برابر سلول های سرطانی و نیز عوارض کمتر انجام می شود. آنتی بادی مونوکلونال با روش های مهندسی و با هدف چسبیدن به برخی نقاط خاص در سلول های سرطانی تولید شدند.

این فعال دانش بنیانی ادامه داد: داروهای تولیدی ما با کمک وامی که از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت می کنیم به زودی به مرحله تولید و توزیع در بازار می رسد. برای دریافت وام از این صندوق مذاکراتی داشته ایم که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسیم.

سرداب درباره تعداد شاغلان در شرکت، گفت: در حال حاضر حدود 15 نفر در شرکت ما مشغول به فعالیت هستند که با توسعه فعالیت و تولیدات خود، تعداد شاغلان در شرکت را افزایش خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: داروهای تولیدی شرکت ما از نظر تاثیر درمانی هیچ تفاوتی با مشابه خارجی خود ندارند و در صورت حمایت از ما، می توانیم این داروهای با کیفیت را به نام ایران به دیگر کشورها نیز صادر کنیم.

منبع: فارس