مثلث آنلاین: وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد، جنگ‌هایی که این کشور در آینده در آنها شرکت خواهد کرد، اساساً از درگیری‌های مسلحانه کوتاه مدت قبلی این کشور متفاوت خواهند بود و کشور باید خود را برای این امر آماده کند.

پنتاگون: جنگ‌های آینده آمریکا تفاوت ریشه‌ای با درگیری‌های مسلحانه قبلی خواهند داشت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المنار، دیوید نورکوئیست جانشین معاون اول وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی که برای بررسی نیازهای مالی این وزارتخانه برگزار شده بود، گفت: جنگ‌هایی که احتمال دارد آمریکا در آینده در آنها مشارکت کند، اساساً از درگیری‌های مسلحانه کوتاه مدت و با سلاح‌های متعارف و نیز عملیات‌ طولانی مبارزه با تروریسم این کشور پس از فروپاشی شوروی سابق متفاوت خواهد بود.

این مسؤول پنتاگون گفت: استراتژی دفاع ملی آمریکا به روشنی تاکید دارد که ما باید به منظور حفظ صلح برای هرگونه نزاع مسلحانه با دشمنان آماده باشیم و اینکه جنگ‌ها در آینده تنها هوایی، زمینی یا دریایی نخواهند بود بلکه ممکن است در فضای سایبری باشند که این بر پیچیدگی اجرایی عملیات‌ جنگی خواهد افزود.

وی در ادامه تاکید کرد: بودجه فعلی با یکپارچه سازی تمامی ابعاد استراتژتیک دفاع ملی که در طول دو سال گذشته تعیین شده‌اند، این چالش را منعکس می‌کند.

در این راستا وزارت دفاع آمریکا اولویت‌های خود در طرح بودجه مورد نظر خود در سال 2020 را اعلام کرد که از جمله آنها توسعه سلاح‌های جدید و شیوه‌های جنگ‌ الکترونیک است.