مثلث آنلاین: فرمانده هوانیروز ارتش گفت: تاکنون بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل هوانیروز و هوادریای نیروی دریایی مجموعا بیش از 100 مرحله پرواز در مناطق مختلف کشور برای امدادرسانی به سیل زدگان انجام داده اند.

 بیش از یکصد پرواز برای امدادرسانی به سیل زدگان توسط بالگرد های ارتش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ دوم قربانی با بیان اینکه ۵۰ سورتی از این پروازها مربوط به بالگردهای هوانیروز و مابقی پروازها را بالگردهای نیروی دریایی ارتش انجام داده است، تصریح کرد: تا این لحظه بیش از ۴۲۰ نفر از مسئولان و مردم سیل زده را توانسته ایم امداد رسانی و جابجا کنیم.

وی افزود: همچنین توزیع بسته‌های حمایتی و اقلام ضروری، غذای گرم، ۹ هزار و ۴۰۰ کیلو گرم آذوقه و… در میان سیل زدگان، از دیگر اقدامات هوانیروز در یاری رساندن به هموطنان سیل زده می‌باشد.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: این کمک رسانی ها علاوه بر استانهای شمال در استانها و مناطق دیگر کشور از جمله مناطق سردسیر و کوهستانی در چندین استان کشور صورت گرفته است و این کمک رسانی ها و پروازها همچنان ادامه دارد.

در ادامه معاون عملیات نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: ۲ فروند بالگرد نیروی دریایی ارتش نیز در استان های گلستان و مازندان مستقر شده اند و علاوه بر ترابری هوایی مسئولان کشوری و لشکری جهت بازدید از مناطق سیل زده، بیش از ۵۰ مرحله پرواز را برای امدادرسانی به مردم و انتقال بیماران و مصدومان انجام داده اند.

امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی با بیان اینکه ۴ تیم غواصی با تجهیزات کامل در منطقه حضور دارند، ادامه داد: بالگردهای ما علاوه بر امدادرسانی، بررسی و شناسایی مسیر سیلاب، جابجایی مردم سیل‌زده در مناطق صعب‌العبور را به عهده داشته و آذوقه و نیازمندی‌های مردم را ارسال می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی نیروی دریایی ارتش در منطقه آق قلا مستقر شده است و کار درمان بیماران را انجام می دهد، افزود: یکی از خدمات شاخص ارتش جابجایی خانمی باردار در محاصره کامل آب توسط بالگردهای ارتش بود که این هموطن را بلافاصله به بیمارستان گرگان منتقل کردند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه بیمارستان صحرایی ارتش روزانه به بیش از ۱۰۰۰ نفر خدمات پزشکی ارائه می‌دهد، ادامه داد: این بیمارستان دارای تجهیزات کامل پزشکی، اتاق عمل مجزا، بستری، رادیولوژی و بخش‌های دیگر بوده و درمانگاه‌های تخصصی و کاملی دارد.

امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی با بیان اینکه تجهیزات پخت غذای گرم و نان را در منطقه مستقر کردیم، یادآور شد: با برپایی انبارهای یخچال سیار مواد فاسدشدنی را نگهداری می‌کنیم تا مشکلی در حوزه مواد غذایی فاسدشدنی برای هموطنانمان پیش نیاید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا هر زمان که لازم باشد برای خدمت رسانی به مردم عزیز استان های شمالی کشور در منطقه خواهیم ماند و این مهم را وظیفه خود می دانیم.