مثلث آنلاین: نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: سیل خوزستان به دلیل مدیریت ضعیف سدها رخ داد و لازم بود وزارت نیرو در این زمینه اقدامات ویژه‌ای را انجام دهد.

علت سیل در خوزستان مدیریت ضعیف آب سدها بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار مهر ، سهراب گیلانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره سیل استان خوزستان، گفت: متأسفانه سیل در خوزستان، شهرها و روستاهای بسیار زیادی را به زیر آب برده و مردم آن مناطق را آواره کمپ‌ها کرده و گذران زندگی برای ملت سخت و پرمشقت شده است.

وی افزود: البته لازم است از صبر و تحمل مردم خوزستان تشکر ویژه داشته باشم و خدا را شاکرم که با وجود وسعت سیل در خوزستان تلفات جانی نداشته ایم .

نماینده مردم شوشتر در مجلس با اشاره به اینکه منشأ سیل استان خوزستان آب پشت سدها در کارون، دز و کرخه است تصریح کرد: این سیل به دلیل مدیریت ضعیف سدها رخ داده است که لازم بود وزارت نیرو در این زمینه اقدامات ویژه ای را انجام می‌داد و همچنین سازمان هواشناسی از تابستان 97 هشدارهایی را در این زمینه داده بود و سوال ما این است که چرا ستاد بحران اقدامات پیشگیرانه را انجام نداد و آمادگی کامل برای مقابله با این رویداد قبل از وقوع آن نبود.

گیلانی تاکید کرد: مردم سیل زده خوزستان از دولت و مجلس انتظار اقدامات اساسی برای برطرف شدن خسارت‌های این سیل را دارند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است برای حل مشکلات مردم در مناطق سیل زده خوزستان کمپ‌ها تجهیز شود و همچنین تجهیزات و غذا به میزان کافی به مردم این مناطق ارسال شود چرا که جمعی از مسئولان به خوزستان آمدند و وعده‌هایی دادند و بنده تاکید می‌کنم مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند.