می توانید از موزه کارتون و کاریکاتور که در منطقه فاتح در بلوار آتاتورک قرار گرفته نیز دیدن نمائید. این موزه در مدرسه غضنفر آقا که در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده است قرار گرفته است (بازدید از این موزه همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۶ بعدازظهر ممکن می باشد).

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

5

موزه هنرهای زیبا استانبول

موزه هنرهای زیبا از جالب ترین موزه های استانبول و یکی دیگر از جاذبه های استانبول ترکیه به شمار میرود. این موزه در منطقه بشیکتاش قرار داشته و در آن نقاشیها و خطاطیهای متعلق به قرن نوزدهم تا قرن حاضر گردآوری شده و در معرض دید همگان قرار می گیرد .

موزه شهر استانبول

موزه شهر استانبول یکی از برترین جاذبه های گردشگری استانبول  در تور استانبول  در کاخ ییلدیز واقع شده و در آن اسناد و مدارک مربوط به تاریخچه شهر استانبول از زمان پیروزی عثمانیها تا به حال نگهداری می شود. این موزه یکی دیگر از دیدنی های استانبول به شمار میرود .

موزه کارتون و کاریکاتور استانبول

موزه کارتون و کاریکاتور در منطقه فاتح در بلوار آتاتورک قرار گرفته که از برترین جاذبه های گردشگری استانبول است. این موزه در مدرسه غضنفر آقا که در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده است قرار گرفته است. این موزه یکی دیگر ازدیدنی های استانبولمحسوب می شود .

موزه مدرن استانبول

از دیدنی های استانبول ، موزه ای زیبا ست که بسیار معروف است . موزه مدرن استانبول در واقع انباری ست در سواحل بسفر که نمایانگر نقاشی مدرن، مجسمه سازی، عکاسی و دیگر نسخه های هنری است که توانسته در رسانه های ترکیه و حتی در مقیاس جهانی آوازه ای بر هم زند. مجموعه دائمی هنر مدرن ترکیه گویای داستانی ست که از اواخر قرن ۱۹ آغاز و تا به امروز ادامه یافته است. یک تور با راهنما (آزاد در روز پنجشنبه در ساعت ۳ بعد از ظهر و ۵ بعد از ظهر با تماس و رزرو قبلی البته رزرو تور می تواند برای روزهای دیگر در قبال ۱۰ لیر برای هر نفر و برای گروه های چهار نفره یا بیشتر انجام شود) می تواند به شما دیدی عالی از هنر ترکیه القا کند.این موزه که از پر طرفدارترین موزه های استانبول است دارای یک فروشگاه، یک سینمای کوچک، و یک رستوران و کافه دلپذیر با منظره ی زیبایی به سمت کاخ توپکاپی و دریای مرمره می باشد البته به همراه غذایی لذیذ و نه چندان ارزان.

موزه باستان شناسی استانبول

افراد زیادی بازدید از موزه ها رو کاری وقت گیر و بی فایده میدونن . این از من به شما نصیحت (جسارته ها !!) اگه تور استانبول رو انتخاب کردین ، یه سر به موزه باستان شناسی بزنین حتی اگر وقت کم دارید مستقیما به طبقه همکف این موزه که مختص انواع تابوت ها و سنگ قبرهاست و محل تابوت باشکوه اسکندره ، برین . اونجا صحنه هایی از زندگی اسکندر کبیر رو به طور زنده و ۳D به شما نشون میدن سک نکنین بچه ها هم عاشق مدل اسب تروجان در بخش کودکان میشن .  این موزه در باغهای بیرونی کاخ توپ‌کاپی استانبول قرار داره و با تراموا میشه به راحتی به اونجا برین . موزه باستانشناسی در استانبول یکی از جذابترین موزه های دنیاست .

موزه باستان شناسی در منطقه امینونو استانبول و محله فاتیح قرار داره . ساخت موزه باستان شناسی در سال ۱۸۱۱ میلادی توسط عثمان حمدی بی آغاز شده . این بنا در سال ۱۹۰۸ میلادی شکلی به سبک یونانی جدید پیدا کرد . معماری که ساختمان اصلی موزه باستان شناسی را طراحی کرد ، طراحی هتل پرا پالاس که از هتل های استانبول هستش رو هم برعهده داشته . الهام بخش نمای این ساختمان ، تابوت زنان عزادار و تابوت اسکندر بوده که هر دو از برجسته ترین آثاری هستند که دورن موزه نگهداری می شوند این آثار به دلیل سبک نئو کلاسیک شان از شهرت بسیاری برخوردارن . بهتره بدونین بنای موزه ، سه موزه مختلف رو دل خود جا داده که شامل موزه باستان شرق ، پاویونِ کاشی کاری و موزه باستانشناسی هست . تو موزه باستان شناسی استانبول میلیون ها اشیاء عتیقه  نگهداری میشه و  یکی از غنی ترین کلکسیون های تاریخی رو در خود جا داده .

موزه باستانشناسی که از دیدنی های استانبول در تور لحظه آخری استانبول  بشمار میاد ، شامل سه موزه میشه که یه جورایی موزه رو از لحاظ مسایل تاریخی بخش بندی میکنه :

۱ – موزه شرق باستان : این بخش مربوط به دوره های قبل از اسلام هستش و شما میتونین آثار ، مجسمه ها ، سنگ نوشته ها و … مربوط به این دوره ها در کشور ترکیه را مشاهده کنین .

۲ – موزه هنر اسلامی : بعد از ورود اسلام به ترکیه ، تحولات سیاسی و فرهنگی زیادی در این کشور صورت گرفت که علاوه بر ترکیه ، سایر کشور های منطقه رو هم تحت شعاع خود قرار داد ، موزه هنر های اسلامی در بردارنده ی شناسنامه ای تاریخی از دوره های مختلف حکومت های اسلامی در ترکیه اس  ، آثاری از نقش نگار های سنتی اسلامی که با هنر های باستانی مردم ترک تلفیق شده و نشانه هایی ماندگار را از خود برجای گذاشته ، همچنین در این موزه میتونین آثاری از دوره های جنگ های صلیبی رو هم مشاهده کنین .

۳ – موزه باستان شناسی : موزه باستان شناسی استانبول که ساختمان اصلی این مجموعه به حساب میاد ، مجموعه کاملی از تاریخ ترکیه اس . این موزه بزرگترین موزه باستانشناسی در ترکیه و یکی از غنی ترین موزه‌های جهان بشمار میاد که حاوی بیش از یک میلیون شی مربوط به تمام دوره‌های تمدن بشریه .

موزه نظامی:

موزه نظامی ، با آلبومهای غنی و متنوع خود ، یکی از موزه های بسیار قدیمی جهان است. در این موزه ابزار برنده و سلاح های دفاعی ، سلاح های گرم ، توپ ، سلاح های پرتابی و انداختن ، چادرها ، پرچم و درفشها ، اونیفورم های نظامی ، نشانها و مدالهای نظامی و سایر آثار اتنوگرافیکی یک هزار ساله متعلق به دولتهای ترک و اسلامی و سایر دولتهای اروپایی به نمایش گذاشته شده است . موزه نظامی به غیر از اولین روز اعیاد دینی ، اولین روز سال جدید و روزهای دوشنبه و سه شنبه همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ برای بازدید کنندگان باز است .

موزه صنایع هوائی:

این موزه در منطقه یشیل کوی استانبول واقع شده است. با بازدید از این موزه پیشرفت ترکیه را در صنعت هوائی از نزدیک مشاهده خواهید کرد. (بازدید از این مکان نیز همه روزه به جز روزهای دوشنبه ممکن می باشد).

موزه آتاتورک:

خانه محل اقامت آتاتورک اکنون به یادبود او تبدیل به موزه در تور ارزان استانبول  شده است . وسایل شخصی او به نمایش گذاشته شده است . به غیر از روزهای دوشنبه و سه شنبه همه روزه برای بازدید مفتوح است .

به گزارش سفر باتو  ،قایقهای بزرگ امپراطوران و سلاطین عثمانی که در گذشته از آنها برای عبور از تنگه بسفر استفاده می شده و از جمله دیگر جذابیتهای نیروی دریائی عثمانیها در طول تاریخ به شمار میآمده نیز در موزه نیروی دریائی نگهداری می شود. این موزه در منطقه بشیکتاش ترکیه قرار دارد. (بازدید از این موزه همه روزه به جز روزهای دوشنبه و پنج شنبه ممکن می باشد).

موزه کاخ یلدیز:

این کاخ زیرزمینی که به نام کاخ بیزانس نیز نامیده میشود ، در نزدیکی ایاصوفیه است .

آجرهای ظریف سالن بزرگ از حمایت و پشتیبانی همه جانبه ۱۳۶ ستون که طبق معماری Kornit ساخته شده است برخوردار میباشد. روزهای بازدید : همه روزه به غیر از سه شنبه ها.

موزه کارخانه راحمی کوچ:

در حومه، هاسکوی و در سواحل خلیج مکانی که قبلا بنام لنگرخانه نامیده می شد و در دوران عثمانی بعنوان مرکز ذوب آهن محسوب می گردید ، موزه صنایع رحمی کوچ ، روند توسعه صنعتی را به نمایش گذارده است. (روزهای بازدید : همه روزه به غیر از روزهای دوشنبه ).

می توانید از موزه کارتون و کاریکاتور که در منطقه فاتح در بلوار آتاتورک قرار گرفته نیز دیدن نمائید. این موزه در مدرسه غضنفر آقا که در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده است قرار گرفته است (بازدید از این موزه همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۶ بعدازظهر ممکن می باشد).