مثلث آنلاین: رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: براساس آخرین الگوهای پیش یابی درهفته آینده سامانه بارشی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد به طوری که در روزهای شنبه و یکشنبه بارش ها در نواحی مرکزی و جنوب استان سنگین برآورد می شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی ملاشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای فردا در نیمه شمالی و ارتفاعات غرب سیستان و بلوچستان رگبار ملایم و پراکنده گاهی رعد و برق و ورش باد پیش بینی می شود.
وی افزود: این شرایط برای روز جمعه نیز در سطح استان ادامه دارد و از اواخر وقت این روز در غرب سواحل و ارتفاعات جنوب غرب استان رگبار متوسط همراه با رعد برق رخ خواهد داد.
وی با بیان اینکه بارش های سنگین از روز شنبه هفته آینده آغاز می شود، تصریح کرد: از بعد از ظهر و شب شنبه رگبار متوسط تا سنگین همراه با رعد و برق، باد شدید لحظه ای و احتمال بارش تگرگ در نواحی مرکزی و جنوب استان پیش بینی می شود.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این شرایط تا روز یکشنبه در نواحی ذکر شده ادامه دارد و منجر به آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی خواهد شد.
ملاشاهی خاطر نشان کرد: از روز دوشنبه تمرکز بارش ها در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان خواهد بود و برای این نواحی رگبار ملایم تا متوسط، گاهی رعد و برق و باد شدید لحظه ای پیش بینی می شود.
وی به وزش باد در نواحی مختلف سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: از بعدازظهر شنبه تا دوشنبه در نواحی مرکزی و جنوبی استان وزش باد شدید پیش بینی می شود و یکشنبه احتمال اختلال تردد در جاده های شمال و مرکز استان به ویژه مسیرهای سمت بم وجود دارد.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با توجه به پیش بینی بارش های فوق سنگین در حوضه آبریز رودخانه های منتهی به شمال استان، افزایش شدت سیلاب و میزان آب ورودی به سمت سیستان در نیمه دوم هفته آینده پیش بینی می شود.