سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران برای رفع اختلاف نظر در خصوص مصوبه شورای شهر و دریافت عوارض زوج و فرد لایحه استفساریه به شورا ارائه کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی اعطا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دریافت عوارض از محدوده طرح زوج و فرد به برداشت های دوگانه از مصوبه شورای شهر بر می گردد، گفت: در مورد برخی از بندهای مصوبه شورای شهر اختلاف نظر وجود دارد.
وی گفت: جلساتی در کمیسیون های حمل و نقل و عمران و حقوقی و هیات رئیسه شورای شهر برای بررسی این موضوع با حضور پورسید آقایی (معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران) برگزار شده است.
اعطا تاکید کرد: اما اعضای شورای شهر به جمع بندی واحد و مشترک در این خصوص نرسیده اند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: ضروری است که شهرداری این موضوع را در قالب یک لایحه استفساریه به شورا بفرستد تا در صحن شورا به رای گذاشته شود.
وی با اشاره به شکایت پلیس راهور به دیوان عدالت اداری در خصوص دریافت عوارض طرح زوج و فرد از خودروها، گفت: این شکایت هم به ابهام در موضوع بر می گردد که با مصوبه جدید، شهرداری می تواند این شکایت را پیگیری کند.
به گزارش ایرنا؛ سال گذشته کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران، فرمانداری و پلیس راهور نسبت به اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد به شهرداری تهران تذکر دادند اما شهرداری تهران بر اساس تفسیری که از مصوبه شورای شهر تهران داشت دریافت این عوارض را قانونی می‌دانست؛ پلیس راهور بهمن ماه سال گذشته از شهرداری تهران در خصوص اخذ عوارض ورود به محدوده زوج و فرد شکایت کرده است.
به گزارش ایرنا در شرایط کنونی 2 طرح محدوده «ترافیک» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا می شود که ورود به محدوده ترافیک منوط به داشتن مجوز ورود و نیز ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاک خودروهاست.
زمان اجرایی روزانه طرح های ترافیکی تهران 6:30 تا 19 است، ضمن اینکه روزهای پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل نیز طرح های ترافیکی(ترافیک و زوج و فرد) اجرا نمی شود.
براساس طرح زوج و فرد تردد خودروها از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود است.
همچنین محدوده طرح ترافیک از سمت شمال خیابان مطهری، از سمت جنوب خیابان شوش، از سمت غرب خیابان کارگر و از سمت شرق خیابان شریعتی و 17 شهریور است.
آنطور که مسئولان شهری گفته اند قرار است امسال محدوده زوج و فرد حذف و به حلقه دوم طرح ترافیک تبدیل شود.