مرد جوان با هک کردن برنامه واتس اپ طعمه اش اقدام به کلاهبرداری 15 میلیون تومانی کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: فروردین ماه سال جاری مرد 41 ساله ای با حضور در اداره پلیس ادعا کرد پیام رسان اجتماعی واتس اپش از سوی یک نفر هک شده است.

وی افزود: ماموران در تحقیقات ابتدایی پی بردند متهم پس از هک کردن واتس اپ مرد جوان با ارسال پیامی به دوستان و آشنایان وی عنوان کرده که نیاز به پول دارد و با دادن شماره کارت از آنها خواسته تا پول به حسابشان واریز کنند.

رییس پلیس فتا ادامه داد: در ادامه مشخص شد تعدادی از آشنایان مرد جوان اقدام به واریز پول کردند و متهم اقدام به کلاهبرداری 15 میلیون تومانی کرده است.

وی عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و پلیسی ،هکر جوان که بهنام است را در استان خوزستان شناسایی کردند.

سرهنگ کاظمی گفت: بدین ترتیب ماموران در عملیات پلیسی موفق به دستگیری بهنام شدند که متهم ابتدا ادعا کرد کارت بانکی برای یکی از دوستانش است و از واریز پول میلیونی اطلاعی ندارد اما در ادامه تحقیقات متهم وقتی در بازجویی‌هایی به تناقض‌گویی پرداخت به ناچار لب به سخن باز کرد.

رییس پلیس فتا ادامه داد: متهم در اعترافاتش عنوان کرد که برای در آمدزایی اقدام به هک کردن واتس اپ طعمه اش کرده و با ارسال پیامی برای دوستان طعمه‌اش اقدام به کلاهبرداری 15 میلیون تومانی کرده است.

توصیه پلیسی

سرهنگ تورج کاظمی در پایان به شهروندان گفت: در این گونه موارد و هنگام انتقال وجه به حساب دوستان و آشنایان در صورت عدم تطابق هویت مالک حساب ، قبل از واریز هرگونه وجه با شخص مورد نظر تماس تلفنی حاصل کرده و پس از صحت یا سقم اطلاعات دارنده کارت اقدام بعدی انجام پذیرد.