مثلث آنلاین: فضانوردان انگلیسی ماژول ماه‌نشینی را که 50 سال پیش در جریان مأموریت فضایی آپولو 10 ناسا گمشده بود، پیدا کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا به نقل از دیلی میل، این ماژول ماه‌نشین از برجسته‌ترین یادگارهای برجا مانده از فرود انسان در ماه است که تیم آپولو 10 پنجاه سال قبل هرگونه ردی از آن را از دست داد.
در زمان انجام این مأموریت در سال 1969، تام استافورد از اعضای تیم آپولو 10، در پیامی رادیویی به مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون اعلام کرد که او و گروهش به‌محض جدا شدن این فضاناو از ماژول فرماندهی دیگر اثری از آن ندیده‌اند.
گمان می‌شد این ماژول که اسنوپی (Snoopy) نام داشت، برای همیشه ازدست‌رفته باشد؛ اما فضانوردان و اخترشناسان بسیاری در زمین همیشه امید داشتند که روزی بتوانند این سوزن که تنها چهار متر عرض دارد را در انبارِ کاهِ آسمان پیدا کنند.
«نیک هاوز» (Nick Howes) از اعضای انجمن سلطنتی اخترشناسان انگلیس در کنار دیگر کارشناسان و فضانوردان برنامه آپولو، چندین سال را به تلاش برای پیدا کردن این ماه‌نشین گذراندند.
به نقل از تارنمای روزنامه انگلیسی تایمز، این تیم اکنون مدعی است که اسنوپی را پیدا کرده و به کسی نیاز دارد که از تخصص لازم برای بازیابی آن برخوردار باشد.