پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

از بین بردن میخچه و پینه با روشی 100 درصد طبیعی

 آیا بخشی از پوست دست و پایتان زبر و خشن شده است؟ ممکن است در معرض یکی از مشکلات شایع پوستی به نام  میخچه یا پینه شوید.

پینه پوست سخت و خشکی است که اگر فشار مداوم بر یک بخش دست یا پایتان وارد شود، ایجاد می شود در عین حال یک نشانه واضح از کم آبی و کمبود لایه برداری است. پینه در صورت درمان نشدن و جمع شدن تبدیل به میخچه می شود.

به طور کلی پینه و میخچه  در مناطق حساس مثل کف پا و قسمت انتهایی انگشت بزرگ پا یا روی مفاصل دست ایجاد می شود. ظاهری ناخوشایند داشته و کاهی اوقات ترک خورده و دردناک می شوند.

درمان های دارویی و جراحی های سرپایی برای برداشتن میخچه وجود دارد ولی گزینه های 100 درصد طبیعی هم برای برداشتن میخچه و پینه وجود دارد که نتایج مشابهی به شما می دهد.

درمان میخچه و پینه با پیاز و سرکه سفید

ترکیب سرکه سفیدو پیاز دارای خواصی است که پوست سخت را نرم تر کرده و پینه و میخچه را به تدریج از بین می برد. این مخلوط ساده به پاکسازی پوست و کاهش پوست های مرده جمع شده روی دست و پا کمک میکند.

سرکه سفید یک اسید آلی است که مانع از رشد قارچ و باکتری های می شود و به پوست آبرسانی می کند.

خواص ضد باکتری و ضد التهاب پیاز بسیار قوی است و حاوی ویتامین ث و منیزم است که برای مراقبت پوست ضروری هستند. همچین سولفور موجود در پیاز با نفوذ به داخل پوست بازسازی سلولی را تحریک می کند.

1 عدد پیاز متوسط را پوست گرفته اسلایس کنید و به همراه نصف لیوان سرکه سفید داخل شیشه ای ریخته در آن را گذاشته و 4 تا 8 ساعت بگذارید بماند. با مقداری پنه این مخلوط را روی پینه و میخچه قرار دهید، رویش را با پلاستیک پوشانده و اجازه دهید یک شب بماند.

صبح روی بعد دست یا پای خود را بشویید و در صورتی که می خواهید مشکل پینه پای خود را حل کنید بعد از شستشو با آب گرم از سنگ پا استافده کنید.

7 تا 10 روز از این درمان استفاده کنید تا مشکل شما کاملا رفع شود.

نکات لازم برای درمان میخچه و پینه

 

اجتناب از قرار دادن پا در محیط گرم و مرطوب که موجب افزایش عفونت می شود

هرگز از موچین یا ناخن گیر برای برداشتن پوست سخت شده استفاده نکنید.

اگر کفشتان به پا فشار می آورد حتما آن را تغییر د هید. اغلب کفش ها عامل ایجاد میخچه و پینه در پا هستند.

استفاده از کفش پاشنه بلند را محدود کنید.

2 تا 3 بار پوستتان را لایه برداری کنید.

سایر درمان های طبیعی برای برداشتن میخچه و پینه

آبلیمو . مانند روش قبل روی ناحیه آسیب دیده قرار داده و بگذارید یک شب بماند.

آب و جوش شیرین . 3 قاشق چایخوری جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری غلیظ درست شود و به مدت نیم ساعت روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

سیر . یک حبه سیر را پوره کرده با کمی روغن زیتون و یک حلقه لیمو ترش مخلوط کرده و پماد را روی میخچه یا پینه قرار داده رویش را بسته یک شب بگذارید بماند.

 

منبع: زندگی آنلاین