رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره نامگذاری خیابان 64 یوسف‌آباد توضیحاتی ارائه داد.

توضیحات حق‌شناس درباره نامگذاری خیابانی در یوسف‌آباد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، درباره نامگذاری خیابان 64 یوسف‌آباد به نام محمد بهمن‌بیگی که بخشی از این خیابان در شورای دوره چهارم به نام صادق آیینه‌وند نامگذاری شده بود، اظهار داشت: روند نامگذاری این خیابان به یک اتفاق عمرانی و شهرسازی مربوط می‌شود؛ خیابان‌های محله یوسف آباد قبل از احداث بزرگراه کردستان بر اساس شماره گذاری بود اما با احداث بزرگراه کردستان ارتباط شرقی و غربی خیابان 64 با یکدیگر قطع شد.

وی ادامه داد: در شورای دوره چهارم وقتی استاد آیینه‌وند فوت کرد، برای نامگذاری خیابانی به نام وی، پیشنهادی به شورای شهر ارائه و بخش شرقی خیابان 64 به نام وی نامگذاری شد؛‌ تا چندی پیش هم نام وی تنها بر روی خیابان شرقی بود. با مصوبه شورای شهر تهران نام بهمن بیگی بر روی خیابان 64 (با حفظ شماره) گذاشته شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و شورای شهر تهران تصریح کرد: بزرگراه کردستان خیابان 64 را از یکدیگر جدا کرده و ارتباط محلات نیز با یکدیگر قطع شده است؛ بنیاد ایران شناسی نیز به خیابان 64 نزدیک است و بهمن بیگی نیز با این حوزه مرتبط است از این رو این خیابان برای نامگذاری انتخاب شد.