معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران گفت: در شمال غرب تهران یک سری انبار نفت بوده است که از گذشته به دلیل نشت نفت از آنها خاک منطقه آلوده به مواد نفتی شده است.

خاک منطقه شمال غرب تهران آلوده به مواد نفتی شده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس رستگاری معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران در خصوص منشا بوی استشمام شده در شمال غرب تهران که گفته می‌شود شبیه بوی نفت است گفت: در واقع در شمال غرب تهران قناتهای وجود دارد که متأسفانه در گذشته دچار آلودگی نفتی شده است.

وی افزود: این موضوع از سنوات گذشته وجود داشته و کماکان هم شاهد این هستیم که این قنات‌ها آبشان حاوی مواد نفتی است.

رستگاری دلیل وجود نفت را اینگونه مطرح کرد که در آنجا یک مجموعه نفتی بزرگ وجود داشته که انبارهای نفتی در گذشته داشته است که متاسفانه این انبارها نشتی داشته اند و باعث شده خاک آن منطقه آلوده شود.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران در خصوص اینکه چه اقدامی می شود برای رفع این مشکل انجام داد گفت: ما به محض اینکه گزارشاتی از بروز این موضوع دریافت کردیم جلساتی با مسئولین شرکت پخش فرآورده های نفتی گذاشتیم و آنچه این دوستان گفتند این بود که نشت نفتی الان وجود ندارد ولی وجود مواد نفتی در خاک این منطقه کماکان وجود داشته است.

رستگاری گفت: به دلیل وجود همین مواد نفتی در خاک منطقه وقتی بارندگی می شود این آب های قنات‌ها آلوده می شود و مواد نفتی وارد قنات ها می‌شود و اراضی پایین دست را دچار مشکل می‌کند.

وی در خصوص اینکه فکر می کنید چه زمانی مشکل حل بشود گفت ما پیگیری هایی را انجام داده ایم اما درخواستمان از مرجع قضایی بوده است که ورود کند و متولیان امر را برای رفع مشکل ملزم کنند.

انتهای پیام/