معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به خدمات رایگان طرح ملی بسیج کنترل فشارخون در استان یزد گفت: یزدی‌ها دو برابر حد استاندارد نمک مصرف می‌کنند.

مصرف دو برابر حد استاندارد نمک در استان کم بارش ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد، محمد رضا دهقانی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در استان برگزار شد با اشاره به سرانه استاندارد مصرف نمک گفت: سرانه استاندارد مصرف نمک بین 5 تا 6 گرم است ولی در استان یزد این آمار دو برابر و به میزان 10 الی 12 گرم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه طرح بسیج ملی کنترل فشارخون از تاریخ 27 اردیبهشت ماه در استان آغاز شده است افزود: مرحله اول این طرح تا تاریخ 17 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم این طرح از تاریخ 17 خرداد ماه شروع و تا 15 تیر ماه در استان ادامه پیدا خواهد کرد.

دهقانی با اشاره به اینکه در طرح ملی بسیج کنترل فشارخون به سه روش عمل خواهیم کرد گفت: روش نخست آن اطلاع رسانی و خدمات رسانی، دومین روش ایجاد پایگاه‌های سیار در مناطق مختلف مانند مساجد، تکایا، محل‌های پرتردد و همچنین سومین روش آن ایجاد سامانه خود مراقبتی در وب سایت www.salamat.ir است که افراد می‌توانند با مراجعه به آن و پاسخ به سؤالات، از وضعیت فشارخون خود مطلع شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه با بیان اینکه 40 درصد مردم از اینکه مبتلا به فشارخون بالا هستند بی‌خبرند اضافه کرد: 30 درصد جمعیت بالای 30 سال استان یزد نیز دارای فشارخون بالا هستند.

انتهای پیام/3404