بوشهر - رئیس پارک علم و فناوری استان بوشهر گفت: شرکت‌های دانش بنیان 3 نیروگاه خورشیدی در استان بوشهر می‌سازند.

ساخت 3 نیروگاه خورشیدی تمام ایرانی در استان بوشهر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار مهر ، حبیب رستمی ظهر پنجشنبه در نشست نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان با استاندار بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت 127 واحد فناور و 34 شرکت دانش بنیان در استان بوشهر بیان کرد: این واحدها و شرکت‌ها گام‌های بلندی در راستای تولید محصول و تجاری‌سازی این محصولات برداشته‌اند.

رئیس پارک علم وفناوری استان بوشهر به اجرای طرح‌های نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 180 کیلووات توسط شرکت‌های دانش بنیان بوشهر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ساخت سه نیروگاه برق خورشیدی در استان منجر به قرارداد شده است.

وی از ساخت نیروگاه خورشیدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به ظرفیت 100 کیلووات خبر داد و اضافه کرد: نیروگاه خورشیدی در استانداری بوشهر به ظرفیت 30 کیلوات و نیروگاه خورشیدی فرمانداری بوشهر به ظرفیت 50 کیلوات اجرا می‌شوند.

مشاور استاندار بوشهر نیز در این نشست با اشاره به اشتغال هزار و 100 نفر در شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان نقش بسیار مهمی را در ایجاد اشتغال دارند.

علیرضا چمکوری از کسب بیش از 54 میلیارد و 500 میلیون ریال درآمد توسط شرکت‌های دانش بنیان استان در یک سال گذشته خبر داد و افزود: کمیته رفع موانع تولید شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر تشکیل شده است.