وکیل مدافع محمدعلی نجفی از اخذ آخرین دفاع از موکلش خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدمحمود علیزاده طباطبایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: ان اتفاق بسیار عجیب است و نمی دانم چرا دادسرا برای ارسال پرونده ای که موضوع آن قتل است، این قدر عجله دارد.

این وکیل دادگستری با اشاره به ملاقاتش با محمدعلی نجفی افزود: آقای شهریاری سرپرست دادسرای جنایی و بازپرس پرونده بسیار عجله دارند و می خواهند پرونده را به دادگاه ارسال کنند در حالی که هنوز هیچکدام از استعلام ها را انجام ندادند.

علیزاده طباطبایی گفت: ساعت ۱۸ روز گذشته (جمعه) ۱۰ خرداد آخرین دفاع را از موکل اخذ کردند و به من هم مهلت داده بودند نهایتاً تا اخر وقت امروز لایحه دفاعی خود را ارائه کنم اما نهایتاً گفتم تا آخر وقت روز یکشنبه لایحه را ارائه خواهم کرد زیرا ارائه لایحه مستلزم ملاقات با نجفی و شنیدن صحبت های او بود.

وکیل مدافع شهردار پیشین تهران، عجله دادسرا در ارسال پرونده نجفی به دادگاه را غیراصولی و غیرمنطقی دانست و افزود: این اولین پرونده قتل در طول تاریخ دستگاه قضایی است که تحقیقات آن نه تنها در یک هفته بلکه در چهار روز انجام شده است.

علیزاده طباطبایی تاکید کرد: قطعاً با عجله ای که دادسرا دارد پرونده در دادگاه با نقص در تحقیقات مواجه و دوباره بازمی گردد.

وی تصریح کرد: از دستگاه قضایی که بعد از ۴۰ سال یک فرد حقوق خوانده در رأس آن قرار گرفته انتظار داریم در این پرونده مرّ قانون رعایت و بر اساس قانون و فارغ از جناح بندی های سیاسی رسیدگی شود.

این وکیل دادگستری با انتقاد از نحوه پوشش پرونده قتل همسر دوم شهردار پیشین تهران توسط رسانه ها از جمله صدا و سیما گفت: چهره قاتل امام جمعه کازرون را شطرنجی نشان می دهد اما از همان ابتدا چهره موکل را بدون هیچ پوششی نشان دادند که جای تامل دارد.

علیزاده طباطبایی همچنین درباره مطلبی که صبح امروز مبنی بر ساختگی بودن فیلم منتشر شده از حضور نجفی در آگاهی گفت: این فیلم ساختگی نبود بلکه موضوع را برای من توضیح دادند و فیلمی که در فضای مجازی وجود داشت و صداگذاری شده بود، ساختگی بود.