رئیس بیمارستان فوق تحصصی شهید لواسانی گفت: درکنگره بین‌المللی جراحی قلب کودکان که با حضور متخصصان قلب از سراسر جهان در بیمارستان لواسانی برگزا شد 100 کودک بی بضاعت رایگان عمل و درمان شدند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس: سازمان تأمین اجتماعی با 43 میلیون نفر بیمه شده اصلی علاوه بر خدمات بیمه‌ای، خدمات درمانی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های ملکی نیز ارائه می‌دهد .این سازمان در حال حاضر  بیش از 87 بیمارستان در کشور دارد که اکثر دربافت قدیمی واقع شدند و نیاز به بازسازی دارند.

یکی از این بیمارستان‌ها، بیمارستان شهید لواسانی یا (سرخه حصار)، بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق و اعصاب و روان در شرق تهران است که در 70 هکتار و در فضایی جنگلی و تاریخی بنا شده است.

 

درسال ١٣٣٦ باغ سرخه حصار که متعلق به پادشاهان قاجار بود و ناصرالدین شاه در آن باغ ساختمان  دو طبقه ای را برای تفریح و شکار احداث کرده بود طبق مصوبه مجلس شورای ملی جهت مداوای بیماران سلی سازمان بیمه‌های اجتماعی به آن سازمان واگذار شد و سازمان ساختمان قدیمی را به بیمارستان تبدیل کرد.«قصر یاقوت» ناصرالدین شاه قاجار در مرکز این بیمارستان قرار دارد. این قصر در سال ۱۲۶۲ در دو طبقه بنا شده و به عنوان شکارگاه ناصرالدین شاه مطرح است.

در سال ١٣٥٥ مجموعه این بیمارستان در اختیار وزارت بهداری وقت قرار گرفت و این بیمارستان که یک بیمارستان ریوی و روانی بود تبدیل به یک بیمارستان عمومی و جنرال شد.

 

در سال ١٣٦٩ حسب قانون الزام این بیمارستان به سازمان تأمین اجتماعی سپرده شد و با تصمیم معاونت درمان وقت سازمان باتوجه نیاز به بخش جراحی قلب و سی سی یو پس از بازسازی ساختمان‌های جراحی توراکس و ساختمان پذیرش و بخش داخلی تبدیل به بخش های جراحی قلب ، سی سی یو، آنژیوگرافی شدند و از  سال ١٣٧٢ این مجموعه فعالیت فوق تخصصی خود را به عنوان مرکز درمان بیماری‌های قلب آغاز کرد.