دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تردد وسایل نقلیه عمومی فاقد بیمه‌نامه ممنوع بوده و وسیله مذکور توقیف خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه پرونده‌های تصادفات جز بیشترین ورودی به دادسراها است، لذا به‌منظور کاهش اطاله دادرسی و تکریم ارباب‌رجوع، سرعت در رسیدگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نیروی انتظامی موظف به اجرای ماده 22 قانون آئین دادرسی کیفری و دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه مصوب ریاست قوه قضائیه است.

وی افزود: با توجه به ماده 22 قانون آئین دادرسی کیفری، پس از وقوع تصادف جرحی، مأمورین مربوطه موظف‌اند در محل حاضر و ضمن تنظیم صورت‌جلسه، اسامی مصدومان در صورت‌جلسه قید و سپس از آنان تحقیق به عمل آورند، بدیهی است در صورت اعلام شکایت، باید مصدوم به پزشکی قانونی معرفی، گواهی صدمات و طول درمان اخذ و ضمیمه پرونده شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خصوص عدم استفاده از وسایل نقلیه موتوری بدون بیمه‌نامه افزود: مطابق ماده 42 قانون بیمه مزبور، حرکت وسایل نقلیه موتوری زمینی بدون داشتن بیمه‌نامه ممنوع است و مأمورین راهور و پلیس‌راه موظف‌اند در صورت احراز فقدان بیمه‌نامه، وسایل نقلیه زمینی فاقد بیمه‌نامه را تا هنگام ارائه بیمه مربوطه در محل مطمئنی متوقف کنند. لذا مأمورین در تصادفات به این ماده توجه کافی داشته باشند.