پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ حجت الاسلام علی ملکوتی در نشست اصحاب رسانه در دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان ری افزود: با ورود دادسرا و شورای تامین شهرستان، چندین حلقه چاه حفر و روزانه 300 هزار متر مکعب نفت از اراضی آلوده خارج شد.

وی اظهارداشت: هم اکنون 130 هزار متر مکعب نفت از اراضی آلوده در حال استخراج و آلودگی نفتی به تدریج در حال از میان رفتن است.

دادستان ری همچنین درباره تعداد پرونده های ورودی و مختومه دادستانی شهرستان ری گفت: در یک سال و سه ماه گذشته 44869 پرونده ورودی و 45766 پرونده مختومه داشتیم.

ملکوتی اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال، 9719 پرونده ورودی و 9068 پرونده مختومه و همچنین 1959 پرونده ورودی و 2410 پرونده مختومه در اجرای احکام داشتیم.

وی اظهارداشت: قضات دادگستری شهرستان ماهانه به حدود 200 پرونده رسیدگی می کنند.

ملکوتی گفت: دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان ری سال گذشته از نظر فرهنگی و اجرای پرونده جزو برترین های استان تهران بود.

وی در ادامه به اقدامات حوزه قضائی در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز اشاره کرد و افزود: همچنین در یک سال گذشته 208 حلقه چاه غیر مجاز در سطح شهرستان ری پلمب شده است.

دادستان ری با بیان اینکه 90 درصد انبارهای کشور در این شهرستان قرار دارد،افزود: روزانه یک میلیون و 800 هزار خودرو به شهرستان ری وارد یا از آن خارج می‌شوند و دادستانی نظارت قانونی در حوزه قاچاق و تردد کالاها و خودرو را بر عهده دارد.

وی با اشاره به موضوع جابجایی محل دفن زباله از آراد کوه به منطقه ای دیگر، گفت: این موضوع نیازمند به زمین مناسب و اقدامات کارشناسانه دارد و در حال پیگیری است.