فرمانده مرزبانی ناجا گفت: برنامه‌های کارشناسانه‌ای برای انسداد مرزها به ویژه مرزهای شرقی داریم که به روئیت سران کشور رسیده است و قرار است به زودی اجرا شود.

طرح‌های کارشناسی شده برای انسداد مرزها در راه است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در تشریح برنامه‌های مرزبانی برای حفاظت از مرزهای شرقی اظهار کرد: ما برنامه‌های کارشناسانه‌ای برای انسداد مرزها به ویژه مرزهای شرقی داریم.

وی گفت: در سطح ملی طرح‌هایی مطرح شده و البته این طرح‌ها مصوب هم شده است، وزارت کشور به عنوان کار ویژه این طرح‌ها را بررسی و مصوب کرده است.

رضایی افزود: ستاد کل نیروهای مسلح، مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسان مرزبانی، بررسی‌های لازم که حدود هفت ماه طول کشیده است را بر روی این طرح‌ها انجام داده و در نهایت طرحی آماده شده و این طرح را به رده‌های مختلف کشور از جمله ریاست جمهور ارسال کرده و مورد توجه رئیس‌جمهور قرار گرفته است و دستورات مناسبی را به برخی از سازمان‌ها و وزرا به ویژه سازمان برنامه و بودجه برای تحقق این طرح‌ها داده شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: این دستورات و همکاری‌ها حدوداً طی یکی، دو ماه گذشته انجام شده و باید از تمام افرادی که برای محقق شدن این طرح‌ها وقت گذاشته‌اند، تشکر کنم.

رضایی بیان کرد: عقب‌ماندگی در مرزهای کشورمان بالا است و نیاز دارد تا سران کشور وارد میدان شوند و با تصویب این طرح‌ها، کمک‌هایی برای بهبود وضعیت مرزها اتخاذ کنند، البته فکر می‌کنم تا یکی، دو ماه آینده به مدیریت هدفمند در مرزها برسیم.

مرزبانان با مشکلات خدماتی رو به رو هستند

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی از مرزبانان به دلیل کم بودن حقوق و مزایا و یا سنگین بودن شیفت‌های مرزبانی، با قاچاقچیان مواد مخدر همکاری می‌کنند و به اصطلاحی چشم خودشان را به بار مواد مخدر می‌بندند تا این مواد از کشور خارج شود، گفت: کاملاً این موضوع را تکذیب می‌کنم. چنین چیزی در مرزبانی جایگاهی ندارد. مرزبانان ما شبانه‌روز به عنوان یک رزمنده کار می‌کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزبانان با توجه به شرایط سختی که در مرزها وجود دارد مشکلات خدماتی بسیاری دارند و حتماً نیاز است که یک اقدام قابل توجهی به شرایط مرزبانان انجام شود ولی این بدان معنا نیست که مرزبانان ما بخواهند کارهایی که دور از ذهن است را حتی انجام دهند.

رضایی اظهار کرد: پروژه شهرک‌های خانه سازمانی، سایر وسایل خدماتی و … از جمله خدماتی است که برای بهتر بودن شرایط مرزبانان می‌توان در نظر گرفت.

دفاع مقدس همچنان در مرزها قرار دارد

وی افزود: ما اعتقاد داریم که دفاع‌مقدس همچنان در مرزها قرار دارد البته شرایط فعلی نسبت به شرایط زمان دفاع‌مقدس تفاوت‌هایی دارد، به طور مثال آن زمان بمباران و موشک‌باران بود که الحمدالله الان وجود ندارد.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: مرزبانی مظلوم است و توجه ویژه‌ای به مرزبانان و شرایط حاکم بر محیط کاری آنها نشده است و باید این را هم در نظر بگیریم که هر روز تهدیدات مرزی افزایش پیدا می‌کند.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران تهدیدات پیرامون مرزهای خود ندارد. این آمارها نشان می‌دهد که حتماً باید اتفاق قابل توجهی در حوزه مرزبانی ایران رخ دهد و مجلس، دولت، شخص رئیس‌جمهور، مرکز استراتژیک ریاست جمهوری و … نگاه ویژه به حوزه مرزبانی داشته باشند تا بتوانیم تحول چشمگیری در حوزه مرزبانی داشته باشیم.