پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیا دوست دارید که همین حالا چهره خودتان را در چهل یا پنجاه سال آینده ببینید؟ خوشبختانه اپلیکیشنی وجود دارد که این کار را به آسانی برای شما انجام می‌دهد. تنها کافی است تا اپلیکیشن فیس اپ (FaceApp) را بر روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید تا چهره پیر شده خودتان را ببینید.

احتمالا به تازگی عکسهای آشنایانتان یا افراد مشهوری که از فیلتر پیر کننده این اپلیکیشن استفاده کرده‌اند را در توییتر یا اینستاگرام دیده‌اید. چالش فیس اپ که در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ‌های #AgeChallenge و #FaceAppChallenge ترند شده یکبار دیگر توجهات زیادی را به این اپلیکیشن جلب کرده است.

 فیس اپ اپلیکیشنی روسی است که در ژانویه 2017 برای iOS و فوریه همان سال برای اندروید منتشر شده و کاربران زیادی در سراسر دنیا دارد. اگر به خاطر داشته باشید در همان زمان فیلتر تغییر جنسیت این اپلیکیشن طرفداران زیادی پیدا کرده بود. شما می‌توانید با این نرم افزار مدل موی جدیدی برای خود درست کنید، به چهره‌های جدی لبخند اضافه کنید، افراد را جوانتر یا پیرتر کنید و جنسیت سوژه عکاسی را تغییر دهید. پیش از این امکان تغییر رنگ پوست نیز وجود داشت که به دلیل اعتراضات ضد نژاد پرستانه به فیس اپ، این فیلتر توسط شرکت تولید کننده حذف شد. به تازگی نیز خبرهایی در مورد امن نبودن اطلاعات کاربران نزد این شرکت منتشر شده است.

با اینحال نمی‌توان از قدرت بالای فیس اپ در تغییر چهره افراد چشم پوشی کرد.

مثلا در این تصویر رونالدو و مسی را می‌بینید که در پیری هم کلاس خود را حفظ کرده‌اند.رونالدو و مسی

یا در اینجا هری پاتر و چالش فیس اپ را مشاهده می‌کنید!هری پاتر و چالش فیس اپ

همچنین حساب‌های کاربری برخی تیم‌های ورزشی مثل تیم فوتبال آث میلان و تاتنهام نیز آلبومهایی از چهره‌ بازیکنان خود در پیری به اشتراک گذاشته‌اند.