کرج - یک زوج نیکوکار البرزی با پرداخت بدهی پیرمرد هشتاد ساله که برای مهریه در زندان بود، موجبات آزادی وی را فراهم کردند.

با اقدام نیک یک زوج پیرمرد 80 ساله که برای مهریه زندانی بود آزاد شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار مهر ، زوج نیکوکار البرزی که تا کنون مقدمات آزادی بیش از یک هزار و 300 زندانی بدهکار را فراهم کرده و بارها در مداوای بیماران نیازمند، تامین جهیزیه عروس و تهیه مسکن افراد بی سرپناه پیشقدم شده اند، آزادی یک پیرمرد زندانی مهریه را نیز به پیشگاه امام جواد هدیه کردند تا برگ زرین دیگری در کتاب روشن زندگی خود به یادگار بگذارند.

«ر.ف" و همسرش سیده «م.ح» زوج نیکوکار البرزی با پرداخت 35 میلیون تومان مهریه عروس 60 ساله مانع از زندانی شدن داماد 80 ساله و توقیف خودروی وانت این میوه فروش دوره گرد شدند.

«ر.ف» نیکوکار البرزی با اشاره به اینکه آزادی پیرمرد بدهکار را به پیشگاه امام جواد تقدیم کرده است، گفت: جواد (بخشنده) از مشهورترین القاب امام نهم است و در آستانه روز شهادت این امام بزرگوار، پرداخت بدهی پیرمرد را به ایشان هدیه کردم. قطعا این پیرمرد که با زحمت و آبرو زندگی خود را سپری کرده و هیچگونه سابقه محکومیتی در سال های عمر خود نداشته، سزاوار مجازات زندان نیست و تحمل حبس برای وی غیرممکن است.

وی ضمن قدردانی از حساسیت و توجه «محمد فاضلی» رییس کل دادگستری استان البرز و «حاجی رضا شاکرمی» دادستان عمومی و انقلاب این استان، گفت: با تماس تلفنی یکی از دوستانم از بازداشت این پیرمرد باخبر شدم اما به دلیل پایان وقت اداری، پرداخت بدهی او امکان پذیر نبود. با همراهی مسئولان قضایی از انتقال وی به زندان خودداری شد و روز بعد نماینده ام با حضور در دادسرا و پرداخت بدهی پیرمرد و نیم عشر دولتی، نامه آزادی وی را دریافت کرد.

وی افزود: رفع مشکلات نیازمندان و درک رنج گرفتاران، فرصتی گرانمایه و آزمونی بزرگ است که امیدوارم آن را سربلند و با افتخار سپری کنم و شرمنده خالق خود نباشم.

این نیکوکار البرزی گفت: قلبم از خوشحالی این پیرمرد میوه فروش و فرزندانش، شاد است و امیدوارم بار دیگر امید به خانواده او بازگردد. با پرداخت مهریه همسرش، خودروی وانت پیرمرد دوره گرد رفع توقیف شد و او می تواند مثل گذشته برای معیشت حلال خود تلاش کند.

وی که ماه گذشته جان سه اعدامی را پای چوبه دار خرید و در ماه رمضان نامه آزادی 21 زندانی بدهکار را امضاء کرد، در اقدامی شایسته برای نجات یک زندانی زن مسیحی که به مدت 17 سال بی ملاقاتی در زندان مانده بود نیز پیشقدم شد تا این زن نومسلمان پس از آزادی، زندگی تازه ای را تجربه کند.