رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از آتش سوزی دوباره در ارتفاعات منطقه جره و بالاده شهرستان کازرون خبر داد.

شعله‌ور شدن دوباره آتش در ارتفاعات کازرون
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شهرام منتصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، از شعله ور شدن آتش سوزی در ارتفاعات منطقه جره و بالاده شهرستان کازرون خبر داد و اظهار داشت: این آتش سوزی که طی چند روز گذشته با تلاش نیروهای امدادی و مردمی مهار شده بود دوباره طعمه حریق شد.

وی، سهل انگاری و عامل انسانی را دلیل این آتش سوزی ها اعلام کرد.

منتصری با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای اعزام نیرو های اداری و مردمی به ‌نقطه ای که آتش ‌سوزی از آنجا شعله ور شده انجام گرفته است، ادامه داد: بارندگی های امسال و مستعد بودن پوشش گیاهی در مناطق، خطر آتش سوزی را افزایش میدهد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در ارتباط با خسارت آتش سوزی در منطقه کهمره سرخی، گفت: مساحت دقیق این آتش ‌سوزی و درخت ‌های آسیب دیده مشخص نیست و کارشناسان منابع طبیعی با حضور در منطه جی پی اس میزنند و بعد از آن با عکس ‌های ماهواره ‌ای سازمان جنگل ها مطابقت می دهند و بعد از آن می ‌توانیم میزان خسارت وارده را اعلام کنیم.

منتصری اضافه کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده از همه مردم تقاضا داریم که از برپایی آتش در اینگونه مناطق خودداری کنند تا شاهد بروز حوادث ناگوار آتش سوزی و از بین رفتن جنگل ها و مراتع که جزو سرمایه های ملی محسوب می شوند، نباشیم.

انتهای پیام/