ناسا که در حال آماده سازی کپسول"اوریون" برای ارسال به مدار ماه است، به تازگی یک آزمایش پیش‌رانش مهم را روی این فضاپیما انجام داد که با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، چه اتفاقی می‌افتد اگر یک فضاپیما در فضای خلاء با مشکل روبرو شود؟ در حالیکه مسافرت‌های فضایی می‌تواند بسیار خطرناک باشد، باید اقدامات امنیتی متفاوتی در فضاپیماها در نظر گرفته شود.

در واقع ناسا در حال انجام آزمایشاتی است تا اطمینان حاصل کند که فضاپیمای "اوریون"(Orion) آماده است تا با خیال راحت فضانوردان را طی یک مأموریت به ماه برساند.

آزمایش اخیر شامل روشن کردن موفق 12 دقیقه‌ای سیستم پیشران اوریون بود.

"مارک کراشیچ" مدیر برنامه اوریون در بیانیه‌ای گفت: قرار دادن اوریون در مدار ماه و بازگرداندن فضانوردان به زمین نیاز به دقت بسیار در انتخاب مسیر و صحت عملکرد موتورها دارد. با هر آزمایشی مانند این که انجام می‌دهیم، یک گام به انجام مأموریت ماه و فراتر از آن نزدیک می‌شویم.

ناسا می‌گوید برنامه "آرتمیس 1"(Artemis 1) اولین پرواز آزمایشی کامل موشک "SLS" و فضاپیمای "اوریون" خواهد بود که بدون حمل فضانوردان انجام خواهد شد.

پس از آن ماموریت "آرتمیس 2"(Artemis 2) اولین پرواز سرنشین دار "اوریون" خواهد بود.

پشت سر گذاشتن یک آزمایش حیاتی توسط فضاپیمای "اوریون"

پروژه آرتمیس در حال پیشرفت است تا برای اولین بار تا سال 2024 یک زن را به همراه یک مرد روی کره ماه فرود بیاورد. در نهایت نیز هدف رسیدن به مریخ است.

"جیم ویترو" یکی از مدیران پروژه آرتمیس گفت: آزمایش‌های کنونی برای درک بهتر عملکرد سیستم پیشران بسیار مفید بوده است. این تست آتش موتور اوریون یکی از سلسله آزمایشاتی بود که تا به امروز انجام شده و در ماه‌های آینده برای شبیه‌سازی حالت‌های احتمالی و سایر شرایط پر فشار و سخت انجام خواهد شد.

همانطور که در بیانیه ناسا توضیح داده شد، این آزمایش سناریوی سقوط به مدار را شبیه‌سازی می‌کند. در واقع برای آزمایش چگونگی برخورد با مشکلات در صورت بروز خطا در فضا انجام می‌شود.

موشک‌هایی که مورد آزمایش قرار گرفتند، می‌توانند کپسول حمل خدمه را به مداری موقت و ایمن ببرند و تیم کنترل ماموریت از آنجا قادر خواهد بود تصمیم بگیرد که آیا فضانوردان را به زمین بازگرداند یا سفر را با یک مأموریت جایگزین ادامه دهد.