عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: متاسفانه کوه‌خواری و دریاخواری در استان‌های کشور به وفور رخ می‌دهد و با آن مبارزه جدی صورت نگرفته است.

کوه‌خواری و دریاخواری در استان‌های کشور به وفور رخ می‌دهد، خبری از مبارزه نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، علیرضا ابراهیمی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 4 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک هفته دولت به تمامی خدمتگزاران و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوهای برجسته مدیریتی در انقلاب اسلامی، گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که مردم در وضعیت بد اقتصادی قرار دارند و سخت در مضیقه هستند.

گرانی دمار از روزگار مردم درآورده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه گرانی دمار از روزگار مردم درآورده است، افزود: قاطبه مردم مشکلات معیشتی، مشکلات و اقتصاد دارند؛ قیمت زمین، مسکن و طلا و روز به روز در حال افزایش است، مردم توان خرید ندارند و مشکلات حاشیه نشینی بیش از پیش شده و به طور قطع مشکلات جدی را در حاشیه شهرها شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه برای آینده ایران اسلامی باید فکری جدی کرد، ادامه داد: از رئیس دستگاه قضا برای برخورد جدی با مفسدان اقتصادی و دانه درشت ها تشکر می کنیم زیرا مردم را نسبت به آینده امیدوارتر کرده و به طور قطع در این مبارزه مدیران سالم و پاکدستی را داریم که باید از آنها تشکر کرد؛ مردم انتظار دارند روز به روز این برخوردها جدی تر، مبارزه صریح تر و دادرسی ها و بحث های مربوط به حوزه قضایی سریع تر انجام شود.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس دهم در تذکری به وزیر نیرو، گفت: در سیل اخیر گلستان به سرچشمه سیل یعنی شهرستان های آزادشهر، رامیان، مینودشت و علی‌آباد که توجهی نشد و لایروبی کانال ها در دستور کار وزارت نیرو قرار نگرفته و حتی در مورد ابینه‌های تخریب شده اقدام جدی صورت نگرفت انتظار است که هر چه سریع‌تر به حوزه سرچشمه سیلاب‌ها در استان گلستان نگاه ویژه‌ای شود تا بار خسارت‌ها بر مردم کمتر شود.

ابراهیمی افزود: دو سوم آب سد نرماب باید از رودخانه‌های آزادشهر تامین شود اما سهم آب شرب آزادشهر از سد نرماب دیده نشده و این مطالبه جدی مردم است که وزارت نیرو باید در این رابطه پاسخگو باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از وزیر دفاع برای پیشرفت های نظامی کشور به ویژه در صنعت دفاعی با تکیه بر دانش و تخصص جوانان غیور و انقلابی تشکر کرد و گفت: امیدواریم این توان دفاعی که قدرت بازدارندگی کشور را بیشتر خواهد کرد با توجه به ظرفیت های داخلی افزایش یابد.

وی از انتصابات رئیس سازمان صدا و سیما به ویژه در مورد مدیران جوان و متعهد در شبکه ها و معاونت ها سپاسگزاری و تصریح کرد: در خبرگزاری انگلیسی زبان ایران پرس مدیری به کار گرفته شده که به زبان انگلیسی مسلط نیست و باید در این خبرگزاری که نیاز جدی کشور است افرادی به کار گرفته شوند که به مطالبات جدی مردم در حوزه شبکه‌های بین المللی پاسخ دهند.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس دهم خواستار معرفی هر چه سریع‌تر گزینه پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش شد و از بی‌توجهی نسبت به اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان انتقاد کرد و گفت: در مورد تعیین تکلیف وضعیت آموزشیاران نهضت و پیش دبستانی‌ها علیرغم وجود مصوبه مجلس هنوز اقدامی انجام نشده است.

ابراهیمی در تذکری به وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها گفت: امروز در استان های کشور کوه خواری و دریاخواری به وفور رخ می دهد و مبارزه جدی با این معضلات صورت نگرفته؛ در حوزه منابع طبیعی استان گلستان اگر نیم هکتار زمین کشاورزی دارد توسط دستگاه قضایی خلع ید می شود و کشاورز به نان شب محتاج می شود، لذا مبارزه باید از مناطق ییلاقی و دریا انجام شود نه از یک کشاورز که با حداقل امکانات کشاورزی می کند.

خلیج گرگان در حال خشک شدن است

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، یادآور شد: خلیج گرگان در حال خشک شدن است و این یعنی مشکل ریزگردها در آینده ای نزدیک استان گلستان را تهدید می کند می طلبد که توسط وزیر نیرو پیگیری شود و پاسخ مردم در مورد سهم حقابه از سد نکا داده شود.

وی با انتقاد از اینکه در سد نکا حقابه خلیج گرگان نادیده گرفته شده، تصریح کرد: این حقابه باید پرداخت و به خلیج گرگان سرازیر شود تا خلیج گرگان مانند زاینده رود، هامون و سایر تالاب ها نشود./

پایان پیام