پزشک فوق تخصص بیمارستان بقیة‌الله الاعظم(عج) با انجام 7075 عمل جراحی پیوند کلیه موفق شد عنوان چهره بین‌المللی بیشترین جراحی پیوند کلیه را از آن خود کند.

 رکورد شکنی «پیوند کلیه» در جهان توسط پزشک ایرانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمد حسین نوربالا پزشک فوق تخصص بیمارستان بقیة الله الاعظم (عج) با انجام 7075 عمل جراحی پیوند کلیه موفق شد عنوان چهره بین المللی بیشترین جراحی پیوند کلیه را از آن خود کند.

نوربالا که هم اکنون رکورد دار بیشترین عمل جراحی پیوند کلیه در جهان است بیش از دو دهه در مجموعه درمانی بقیة الله(عج) سپاه مشغول به خدمت است و از سال 1370 تاکنون در حدود 5600 عمل جراحی پیوند کلیه را در بیمارستان بقیه الله الاعظم(عج) و با کمک کادر درمانی این بیمارستان انجام داده است.

بر همین اساس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اهدا لوح و تندیسی به دکتر نوربالا کسب این مقام ارزشمند جهانی را به وی تبریک گفت و از زحمات این پزشک وظیفه شناس تجلیل کرد.

گفتنی است، بیماران کلیوی به صورت مستمر نیازی مبرم به عمل دیالیز دارند و پیوند کلیه می‌تواند آن‌ها را از انجام دیالیز که هم هزینه‌ای سنگین دارد و هم شرایط سختی را برای فرد بیمار بوجود می‌آورد نجات دهد.

انتهای پیام/