پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

11

سفر با اتوبوس، در کشور ما به قدری فراگیر شده است، که بیشترین سهم نقل و انتقالات بین شهری را به خود اختصاص داده است. از علل اصلی این امر می توان به ارزان بودن و راحتی رزرو اینترنتی بلیط اتوبوس، وجود مسیرهای مختلف و ایمن در سراسر ایران برای دسترسی به شهرهای مختلف نام برد. سفر با دیگر وسایل نقلیه در حال حاضر به همه شهرهای ایران امکان‌پذیر نیست و همین امر در تبدیل کردن اتوبوس به پر‌استفاده‌ترین وسیله نقلیه بین شهری نقش بسزایی داشته است. در این بین شاید شناخت بلندترین سفرهای اتوبوسی ایران برای شما هم جالب توجه باشد.

طولانی‌ترین سفرهای اتوبوسی ایران

امروزه بیش از دویست و چهار هزار کیلومتر راه در کل کشور وجود دارد، که از این مقدار راه بیش از صدو چهارهزار کیلومتر آن آسفالت شده و مناسب برای رفت و آمد با انواع خودروهای سواری است، تقریبا تمام شهرهای بزرگ و کوچک این مرز و بوم توسط جاده‌ها به یکدیگر متصل شده‌اند. خرید بلیط اتوبوس یکی از راه‌های امن و ارزان سفر در این جاده‌های متفاوت و زیباست. در سفرهای طولانی با اتوبوس با خاطری آسوده می‌توانید تغییر اقلیم‌ها را تماشا کنید، یا در صندلی تختخوابشو اتوبوس VIP خود دراز بکشید و استراحت کنید.

بلندترین این مسیرها مشهد به ارومیه، مشهد به اهواز، مشهد به چابهار، مشهد به بانه، تبریز به زاهدان، تبریز به چابهار و تبریز به بندرعباس هستند. البته مسیرهای طولانی‌تری هم وجود دارند، که امکان رزرو و یا خرید بلیط اتوبوس به طور مستقیم در آن مسیرها موجود نیست و معمولا باید، با سفری به پایتخت، سوار اتوبوس دیگری شوید، تا به مقصد خود برسید. در تمامی این مسیرها اتوبوس بیش از 1550 کیلومتر را به صورت مستقیم طی می‌کند و برای داشتن یک سفر راحت رزرو بلیط اتوبوس VIP تختخوابشو بهترین کار است.

مشهد-بانه

طول این مسیر تقریبا 1578 کیلومتر است و با خرید بلیط اتوبوس این مسیر، نزدیک به پانزده ساعت و بیست دقیقه در راه هستید، پس حتما وسایل مورد نیاز از قبیل مواد خوراکی، دارویی را با خود همراه کنید. در این مسیر شما از شهرهای مشهد، قدم‌گاه، نیشابور، سبزوار، داورزن، میامی، شاهرود، دامغان، سید آباد، سمنان، گرمسار، ایوانکی، رباط‌کریم،غرق آباد، همدان، دیوانداره و سقز عبور می‌کنید تا به بانه برسید. علت طولانی بودن زمان سفر وجود جاده‌های کوهستانی در طول راه است.

مشهد-چابهار

22

با خرید بلیط اتوبوس VIP در مسیر مشهد به چابهار و یا بالعکس، قدم در مسیری 1608 کیلومتری خواهید گذاشت. طی این مسیر چیزی حدود هجده ساعت و پنجاه دقیقه طول خواهد کشید. این مسیر که از نزدیکی مرز ایران با همسایه‌های شرقی‌اش می‌گذرد، از شهرهای تربت حیدریه، بیرجند، زاهدان و ایرانشهر می‌گذرد و به دلیل محدودیت سرعت در جاده‌های موجود، با وجود کوتاهتر بودن مسیر نسبت به دو مسیر بعدی زمان بیشتری را در راه خواهید بود.

مشهد-اهواز

خرید بلیط اینترنتی اتوبوس VIP بیست و پنج نفره بهترین راه آغاز سفر با اتوبوس در این مسیر 1640 کیلومتری است. شما چیزی حدود پانزده و ساعت و سی دقیقه را سوار اتوبوس خواهید بود و از شهرهای قدم‌گاه، نیشابور، سبزوار، داورزن، میامی، دامغان، سمنان، سرخه، گرمسار، قم، سلفچگان، اراک، بروجرد، چغلوندی، اندیمشک و شوش عبور خواهید کرد. در این مسیر می توانید از شمال شرق ایران به سمت جنوب غرب ایران و بالعکس سفر کنید.

مشهد-ارومیه

برای طی مسیر 1690کیلومتری شمال غرب به شمال شرق ایران به خرید بلیط اتوبوس VIP تختخوابشو بیست و پنج نفره احتیاج دارید، زیرا تقریبا پانزده ساعت و بیست دقیقه در اتوبوس خواهید بود. این راه بسیار زیبا از شهرهای قدمگاه، نیشابور، سبزوار، داورزن، میامی، دامغان، سمنان، سرخه، گرمسار، ایوانکی، شریف آباد، پاکدشت، کهریزک، اسلام شهر، کرج، هشتگرد، آبیک، شهرک محمدیه، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان، نیک پی، بستان آباد، تبریز، خسروشهر و ایلخچی عبور می‌کند.

تبریز-بندرعباس

راه تبریز به بندرعباس مسیری برای دیدن تغییرات اقلیمی و آب و هوایی در یک سفر است که سفری تقریبا هفده ساعته را به همراه دارد. طول مسیر 1805 کیلومتر است. با رزرو بلیط اتوبوس در مسیر تبریز، بندرعباس شما از شهرهای بستان آباد، نیک پی، زنجان، خرمدره، ابهر، ضیا آباد، شال، اسفرورین، دانسفهان، بویین زهرا، قم، اردستان، نایین، عقدا، میبد، صدوق، مهریز، انار، شهربابک، سیرجان و حاجی آباد رد خواهید شد.

تبریز-زاهدان

برای رفتن از تبریز به زاهدان و یا بالعکس شما مسیری 2005 کیلومتری را خواهید پیمود و نزدیک به بیست ساعت در داخل اتوبوس خواهید نشست. اگر قصد سفر در این مسیر با اتوبوس را دارید، حتما رزرو بلیط اتوبوس VIP را انجام دهید. این مسیر یکی از مسیرهای طولانی شمال غربی به جنوب شرقی ایران است که از شهرهای بستان آباد، نیک پی، زنجان، خرمدره، ابهر، ضیا آباد، شال، اسفرورین، دانسفهان، بویین زهرا، قم، اردستان، نایین، عقدا، میبد، صدوق، مهریز، انار، ماهان، بم و نصرت آباد عبور می‌کند.

تبریز-چابهار

33

 

این مسیر نه تنها طولانی‌ترین مسیر اتوبوس به صورت مستقیم در سراسر ایران است، بلکه بلندترین مدت زمان پرواز در ایران را نیز به خود اختصاص داده است. طول راه تبریز-چابهار 2345 کیلومتر است که در بهترین شرایط بیست و چهار ساعت و بیست دقیقه در اتوبوس برای رسیدن به مقصد خواهید نشست. البته در این راه می توانید مناظر شگفت انگیزی را از شمال غرب تا جنوب شرق ایران را در سفری یک روزه مشاهده کنید.

در انتها باید گفت اجاره و رزرو یک اتوبوس VIP بیست و پنج نفره تختخوابشو یکی از بهترین راه‌ها، برای سفری چند روزه در مسیرهای طولانی برای ایرانگردی است.