​معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 80 درصد مردم توان مراجعه به بخش خصوصی در حوزه درمان را ندارند و 17 درصد هم تنها با بیمه تکمیلی می‌توانند به بخش خصوصی مراجعه کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ایرج حریرچی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در سالن همایش‌های این دانشگاه با اشاره به عملکرد رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: دکتر ایرانی خواه عملکرد درخشانی داشت و با پیگیری‌های او 500 تخت بیمارستانی اضافه شد.

وی ادامه داد: تلاش داریم که از دکتر ایرانی خواه با توجه به تجربیات گران بها و حسن مدیریت او در مسؤولیت‌های بالاتر در مرکز استفاده کنیم.

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ضریب تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت در استان قم کمتر از میانگین کشوری است، هنوز بیمار از استان قم خارج می‌شود و باید برای کاهش خروج بیماران از قم برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه 70 درصد از بیمارستان‌های خصوصی تهران امکانات بیمارستان فرقانی را ندارند، افزود: اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم فارغ التحصیلان بهترین دانشگاه‌ها هستند.

حریرچی با اشاره به مشکلات مردم اظهار کرد: 80 درصد مردم توان مراجعه به بخش خصوصی در حوزه درمان را ندارند و 17 درصد هم تنها با بیمه تکمیلی می‌توانند به بخش خصوصی بروند، تنها سه درصد امکان مراجعه با طیب خاطر به بخش خصوصی را دارند.

وی ادامه داد: باید شرایطی را فراهم کنیم که فقرا بتوانند از بهترین امکانات درمانی استفاده کنند و بخش درمان از پیش از تولد تا پس از مرگ با مردم سر و کار دارد.

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دانشگاه علوم پزشکی قم با امکانات و اعضای هیأت علمی خود و نزدیکی به تهران توان رشد سریع و رسیدن به دانشگاه‌های سطح یک کشور را دارد.

حریرچی شهر قم را نیازمند یک بیمارستان خیریه واقعی دانست و تصریح کرد: 5 درصد از مردم با پرداخت حتی یک ریال برای درمان دچار هزینه کمرشکن می‌شوند، تعرفه بیمارستان‌های خیریه سه برابر بخش دولتی است، در حالی که باید خدمات به نیازمندان رایگان باشد.

وی ادامه داد: از طب سنتی ایرانی استقبال می‌کنیم، ولی با آنچه موجب سوء استفاده و وهن پزشکی و مفاهیم دینی است، باید برخورد صورت بگیرد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: شهر قم با توجه به زائرپذیری ظرفیت توریسم درمانی دارد، ولی پیش از آن باید به بهترین وجه به مردم این شهر خدمات درمانی ارائه شود.