کرفس به دلیل مقدار بالای منیزیم، نقش مهمی در چربی سوزی دارد و مصرف آن به صورت روزانه باعث افزایش متابولیسم و کاهش چشمگیر وزن می‌شود. این گیاه معجزه آسا فیبر بسیار زیادی دارد که می تواند به ما احساس سیری طولانی‌مدت دهد، به همین دلیل است که ما نمی توانیم به یکباره مقدار زیادی از آن را مصرف کنیم، اما هنگامی که آب کرفس را می گیریم، فیبر آن از بین می رود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش بهداشت نیوز کرفس به دلیل مقدار بالای منیزیم، نقش مهمی در چربی سوزی دارد و مصرف آن به صورت روزانه باعث افزایش متابولیسم و کاهش چشمگیر وزن می‌شود. این گیاه معجزه آسا فیبر بسیار زیادی دارد که می تواند به ما احساس سیری طولانی‌مدت دهد، به همین دلیل است که ما نمی توانیم به یکباره مقدار زیادی از آن را مصرف کنیم، اما  هنگامی که آب کرفس را می گیریم، فیبر آن از بین می رود.

 با توجه به اینکه کرفس سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی است، آب آن نه تنها یک نوشیدنی خوشمزه،  بلکه یک ماده ی غذایی بسیار سالم محسوب می شود که از آن می توانیم در رژیم غذایی روزانه ی خود استفاده کنیم.

آب کرفس قند و کالری بسیار کمی دارد و برخلاف آب دیگر میوه ها و سبزیجات، یک لیوان آب آن قند و کالری کمتری در مقایسه با یک هویج متوسط دارد. به خاطر داشته باشید که مصرف فیبر برای حفظ سلامت ما ضروری است و از آب کرفس نباید به عنوان یک وعده ی غذایی استفاده کرد.

کرفس از مشکلات چشمی و دیابت نوع ۲ جلوگیری می‌کند، ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، مواد غذایی اسیدی را خنثی می کند و تعادل مایعات بدن را تنظیم می کند.