​حوادث رکنا: نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات دو آدم ربا که با گروگان گرفتن مردی ثروتمند باعث مرگ وی شده بودند در شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز برگزار شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از اوایل تابستان سال 95 به‌دنبال کشف یک جنازه در صندوق عقب خودروی اپتیمای سیاه رنگ که کنار خیابان رها شده بود از سوی پلیس شروع شد.

در نخستین تحقیقات کارآگاهان جنایی دریافتند جسد متعلق به بیژن، مالک خودرو است که چند روز پیش خانواده‌اش ربودن او را اعلام کرده بودند. در ادامه تحقیقات روشن شد گروگانگیران ناشناس پس از ربودن مرد ثروتمند از خانواده‌اش یک میلیارد تومان پول خواسته بودند تا آزادش کنند. برادر «بیژن» که با حضور در پزشکی قانونی جسد برادرش را شناسایی کرده بود گفت: «من و برادرم هر دو در کار خرید و فروش خودرو هستیم. البته او وضع مالی خیلی خوبی داشت و خودروهای مدل بالا معامله می‌کرد. او در خانه مجردی‌اش در شمال تهران زندگی می‌کرد. یک بار نیز او را گروگان گرفتند که برای آزادی‌اش ۴۰ میلیون تومان پول دادیم و رهایش کردند. برادرم با افراد زیادی در ارتباط بود و مدام خودرو خرید و فروش می‌کرد. چند روز قبل برادرم را دیدم اما عصر همان روز با تلفن همراهم تماس گرفت و گفت حدود یک میلیاردتومان پول برایش تهیه کنم ولی صحبتش ناتمام ماند. در همین موقع پیامکی تهدیدآمیز دریافت کردم مبنی بر اینکه برادرم را گروگان گرفته‌اند و اگر پول ندهیم او را خواهند کشت. با وحشت و ترس به کلانتری رفتیم و شکایت کردیم. تا اینکه امروز جسدش را شناسایی کردیم که داخل صندوق عقب اتومبیل‌اش پیدا شده بود.

دستگیری آدم ربایان در شهریار

با گذشت دو ماه از تلاش تیم جنایی، سرانجام 2 آدم ربا در منطقه شهریار شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه بازداشت شدند.متهم اصلی پرونده در بازجویی‌ها به آدم ربایی و قتل اعتراف کرد و گفت: بیژن بچه محل ما بود از کودکی با هم بزرگ شدیم اما نمی‌دانم چه شد که او ناگهان وضع مالی اش خوب شد و به ثروت مرموزی رسید. همیشه حسرت زندگی «بیژن» را می‌خوردم و حسادت می‌کردم تا اینکه با ۲ نفر از دوستانم نقشه ربودن «بیژن» را کشیدیم. خودروی پرایدی اجاره کردم و بیژن را ربوده و به خانه خودم بردیم بعد او را در اتاقی حبس کردیم اما چون سر و صدا می‌کرد، به‌همسایه‌ها گفتم او برادرزن معتادم است که می‌خواهیم ترکش دهیم. بعد هم خودروی پراید امانتی را به صاحبش برگرداندم و اپتیمای مقتول را که کنار خیابان مانده بود، سوار شدم و به خانه‌ام برگشتم. صبح روز بعد با صدای سقوط یک جسم سنگین روی کولر همسایه پایینی و ناله‌های یک مرد، بیدار شدیم.از پنجره به حیاط نگاه کردم. «بیژن» وسط حیاط افتاده بود او می‌خواسته از پنجره فرار کند که سقوط کرده بود. همگی هراسان به حیاط دویدیم و او را به داخل خانه آوردیم. اما روز بعد بیژن جان باخت. سپس جسد را داخل صندوق عقب خودرویش گذاشتم و کنار خیابانی رهایش کردم. با اعترافات تلخ این جوان ۲۹ ساله، کارآگاهان به بازجویی از دیگر همدست وی پرداختند. «صابر» ۲۸ ساله نیز در حالی که بشدت پشیمان بود گفت: از دوستم یک میلیون تومان قرض می‌خواستم اما او پیشنهاد ربودن مرد ثروتمندی را داد و مدعی شد او کلاهبرداری کرده است. بنابراین از برادر زنم خواستم تا او هم در این آدم ربایی به ما کمک کند اما قصدمان کشتن گروگان نبود. از مرگ بیژن به قدری وحشت کردیم که چند روز بعد برادر‌زن ۲۵ ساله‌ام سکته کرد و مرد.

در دادگاه چه گذشت؟

صبح دیروز این پرونده در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی فیروز رنجبر و با حضور قاضی قیومی مستشار دادگاه تحت رسیدگی قرار گرفت. در ابتدای جلسه قاضی دهقان نماینده دادستان متن کیفرخواست را خواند آن گاه خانواده مقتول نیز در جایگاه قرار گرفتند و خواستار مجازات و قصاص متهمان شدند. متهم ردیف اول با قبول اتهام آدم ربایی درباره قتلی که مرتکب شده بود به قضات دادگاه گفت: باور کنید خودش از پنجره اتاق به بیرون پرید تا فرار کند ما هیچ قصدی برای کشتن او نداشتیم قبول دارم که او را دزدیدم تا از خانواده‌اش پول بگیریم اما برای قتل او نقشه‌ای نداشتیم.

در ادامه دادگاه چون متهم ردیف دوم وکیل نداشت رسیدگی به این پرونده به جلسه دیگری موکول شد.