«نمی‌خواهم باور کنم شما فوریت مساله تغییرات اقلیمی را فهمیده‌اید و در عین حال کاری نمی‌کنید، چرا که اگر بخواهم چنین چیزی را باور کنم آن وقت شما شیطان هستید» این، بخش کوتاهی از سخنان گرتا تونبرگ نوجوان ۱۶ ساله سوئدی است که در اجلاس اقلیمی سازمان ملل و سپس در جهان مورد توجه قرار گرفت که واکنش برخی کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برخی جسارت گرتا را تحسین کردند و برخی دیگر صحبت‌هایش را نمایشی و او را بازیچه دست سیاستمداران غربی دانستند.

دونالد ترامپ هم درباره این دختر ۱۶ ساله در توئیترش نوشت: «او به نظر دختر بسیار جوان و شادی است که آینده‌ای روشن و فوق‌العاده در انتظارش است. از دیدنش خوشحالم.»

مساله گرتا تونبرگ؛ آیا جهان، بازی خورد؟

امان الله قرائی مقدم، جامعه‌شناس درباره نظراتی که سخنرانی این دختر را نمایشی می‌دانند گفت: آن دسته از افرادی که سخنرانی این دختر ۱۶ ساله را نمایشی و یک بازی سیاسی می‌پندارند جزء گروه بدبینان جامعه محسوب می‌شوند. می‌دانید که ما دو نوع جامعه داریم. یک گروه بدبین و دیگری خوش‌بین. چون این دختر جوان است، آینده را از آن او می‌بینند و زمانی که سخنرانی می‌کرد، حاضران در اجلاس، دختران و پسران خودشان را تجسم می‌کردند. از طرفی این دختر صحبت‌هایش بسیار شفاف، صادقانه و بدون تعارف و در نظر گرفتن این بود که ممکن است ناخوشایند کسی باشد.

چند نمونه از واکنش کاربران فضای مجازی در این رابطه را بخوانید:

کاربری درباره نماشی خواندن اظهارات دختر اقیلم نوشت: بلایی که چپ بی‌بنیاد، ورشکسته و دشمن بشریت بر سر گرتا تونبرگ آورده، نماد چگونگی مسخ انسان و فردیت در اتوپیای جهل و جنایت سوسیالیستی‌ست. کودکی او را ربوده‌اند و تبدیلش کرده‌اند به سخنگوی مشتی شعار پوچ سیاسی. و جهان قدری مسخ این شوی زشت است که هورا هم می‌کشد!

کاربر دیگری هم درباره انتقاد گرتا تونبرگ از رهبران جهان اینگونه واکنش نشان داد: این دختره گرتا تونبرگ منو یاد اون آشپز مضحک که با اون طرز مسخره نمک رو از بیخ ساعد روی استیک رها می‌کرد می‌ندازه. استیک عالیه، فاجعه زیست محیطی هم واقعی ولی نه اون وضع نمک‌پاشی کمکی به خوشمزه‌تر شدن استیک می‌کنه نه این طرز اگزجره برای بیان فاجعه زمین و نه مسیح علینژاد.