​رکنا: سردار رحیمی گفت: امسال از ۶۵ درصد به ۷۰ درصد افزایش کشف جرایم را داشتیم و ۱۲ درصد افزایش سرقت‌ها و ۲ درصد وقوع جرایم داشتیم که طی دوسال گذشته در تهران ۲۱ درصد جرایم رخ داده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رکنا، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگوی تلویزیونی شبکه تهران، درباره امنیت تهران در شش ماهه اول سال ۹۸، گفت: با افزایش ورود ۳۰ درصدی ترافیک، تلاشمان بر این بود تا مردم روز‌های سختی را سپری نکنند.

او با بیان اینکه در بحث سوانح ترافیکی، ۴۰ نفر کاهش تلفات نسبت به بازه زمانی پارسال داشتیم،گفت: هلی شات‌ها به مرکز کنترل ترافیک پلیس برای سامان دادن وضعیت ترافیکی اضافه شد.

سردار رحیمی تصریح کرد: امسال از ۶۵ درصد به ۷۰ درصد افزایش کشف جرایم را داشتیم و ۱۲ درصد افزایش سرقت‌ها و ۲ درصد وقوع جرایم داشتیم که طی دوسال گذشته در تهران ۲۱ درصد جرایم رخ داده است.

او گفت: طرح اقتدار در راستای مبارزه با اراذل و اوباش در پایتخت در حال اجرا است، بحث برخورد با واحد‌های صنفی متخلف را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: حدود ۱۲ تن انواع موادمخدر در ۶ ماهه امسال کشف شده است که ۲۳ درصد نسبت به پارسال افزایش کشف موادمخدر را شاهد هستیم، جوانان و خانواده‌ها مراقب باشند تا در دام اعتیاد گرفتار نشوند، امروز مناطق شوش، مولوی و هرندی با وسعت ۲۶ کیلومتری و جمعیت ۳۰۰ هزار نفری از وجود معتادان متجاهر پاکسازی شده است.

وی افزود: فرآیند بازپروری و نگهداری معتادان دچار ایراد است، یک معتاد با ۳ و ۶ ماه بازپروری بازهم به حالت سابق خود برمی‌گردد، در تلاش هستیم که این زمان را بیشتر کنیم، مسئولان در بحث بازپروری دقت و تلاش بیشتری را به خرج دهند.

سردار رحیمی اظهار کرد: ۱۵ تا ۲۰ هزار معتاد متجاهر در تهران داریم، برای نگهداری این افراد باید یک بازه زمانی دوساله را در نظر بگیریم تا به جامعه برگردند، تیم‌های ما در منطقه فرحزاد و رودخانه جاجرود در حال پاکسازی از وجود معتادان متجاهر هستند.

وی افزود: مردم موارد را به ما اعلام کنند و گزارش دهند تا با موادفروشان برخورد شود و معتادان متجاهر جمع آوری شوند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: مسئولان در بهزیستی و وزارت بهداشت برای کاهش اعتیاد در حال تلاش هستند، اما باید در مسیر درست گام برداریم، مرکز سروش مهر در حوزه اختیارات ما نبود، اما با این حال پای کار آمدیم و در راستای بازپروی معتادان در حال اقدام هستیم.

سردار رحیمی درخصوص اقدامات پلیس در فضای مجازی گفت: پلیس سایبری یک پلیس نوپایی است و گام‌های بلندی برای مبارزه با جرایم در فضای مجازی برداشته است، بسیاری از مجرمان به فضای مجازی کوچ کردند.

او گفت: در شش ماهه امسال ۱۳۰ درصد افزایش وقوع جرایم در فضای مجازی رخ داده که ۱۷ هزار ۶۸۴ مورد تخلف از طرف مردم به ما اعلام شده و ۱۱۸ درصد افزایش کشف و ۱۳۰ درصد نیز افزایش دستگیری مجرمان سایبری داشتیم.

رئیس پلیس پایتخت گفت: ۶۷ درصد جرایم مجازی تخلفات اقتصادی، ۱۷ درصد جرایم اخلاقی و ۱۶ درصد مسائل اجتماعی است.

وی افزود: امروز واحد رصد فضای مجازی در پلیس آگاهی، پلیس امنیت اخلاقی و پلیس مبارزه با موادمخدر فعال شده است.

سردار رحیمی درباره بی حرمتی‌های به پلیس در فضای مجازی که مانند اتفاق پارک پلیس و چهار راه ولیعصر (عج) رخ داد، گفت: تمام فعالیت‌های پلیس شیوه آفندی است، هیچ سازمان و نهادی به اندازه پلیس در منظر و دید مردم نیست، وقوع این اتفاقات طبیعی است ، تاکید فرماندهان ناجا حمایت از مامور پلیس و برخورد با مجرمان و هتاکان به پلیس است.

او گفت: احکام متخلفان چهارراه ولیعصر (عج) و پارک پلیس توسط دستگاه قضایی صادر شد، ما باید نیروی پلیس مقتدری داشته باشیم تا امنیت جامعه را تامین کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره تحریک کنندگان مردم در فضای مجازی مبنی بر بی حجابی گفت: کسانی که این موارد را از داخل کشور به خارج از کشور منعکس کنند مجرم هستند و دستگیری‌هایی را در این زمینه داشتیم.

وی درباره پرسه زنی در پایتخت به ویژه شمال تهران، افزود: از نظر ما پرسه زنی به سه مورد در اطراف مدارس، دور دور و ایجاد مزاحمت تقسیم بندی می‌شود، اقدامات مناسبی برای دستگیری دور دور کنندگان انجام شده است، حتی به ما سفارش می‌کنند که به آقازاده‌ها سخت گیری نشود، لذا با دیدن چنین مواردی سخت‌گیری ما بیشتر می‌شود و به شخص متخلف که چه کسی است اهمیت نمی‌دهیم.

سردار رحیمی گفت: روزانه ۳۰ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ برقرار می‌شود، ۱۰ تا ۱۳ هزار عملیات پلیسی در این رابطه انجام می‌شود، تلاش ما بر این است که آرامش و امنیت را برقرار کنیم، امروز پایتخت جزو امن‌ترین شهر‌های کشور است.

وی درباره تخلف چهره‌ها و آقازاده‌ها و در پی آن نحوه برخورد پلیس با این افراد، افزود: دیروز یک ورزشکار به همراه چند نفر توسط پلیس دستگیر شد و تا کنون هم بازداشت است، برای ما آقا زاده، بازیگر و هنرمند فرقی با مردم عادی ندارد و همه را به یک چشم می‌بینیم.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوال مردمی مبنی بر اهمیت ندادن پلیس به مجرمان بزرگ، گفت: حدود ۳۶ پرونده کلان فساد اقتصادی در حال رسیدگی پلیس است، بخش اعظم دادگاه‌هایی که در حال برگزاری است توسط پلیس انجام شده است.

وی افزود: سلطان سکه، دلالان ارزی که ریشه آن امروز کنده شده است توسط پلیس رسیدگی شد، امروز نیز درحال رسیدگی به پرونده ایران خودرو هستیم و به محض تکمیل پرونده، موارد به مقام قضایی ارجاع خواهد شد.

سردار رحیمی گفت: برای ما مجرم خرد و کلان تفاوتی ندارد و با اقتدار در حال برخورد با مجرمان هستیم، نگاه ما یک نگاه همه جانبه است و جایی که فساد هست، پلیس هم حضور دارد.

او گفت: پارسال گام بلندی در حوزه اقتصادی برداشتیم و با مفاسد اقتصادی مبارزه کردیم و این راه امسال نیز در حال ادامه است.

رئیس پلیس پایتخت درباره تولید خودرو‌های بی کیفیت که پلیس بر عدم تولید آن توسط خودروساز تاکید دارد، گفت: وقتی مجوز تولید خودرو از طرف ارگان‌های دیگر صادر می‌شود، پلیس چه باید بکند؟

وی افزود: در بحث خودرو باید یک حرکت جهادی انجام شود، در تمام صنعت‌ها رشد داشتیم، اما در صنعت خودرو سازی این رشد کمتر دیده شده است.