رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان در خصوص گذرنامه‌های صادر شده توسط دفاتر «پلیس+10» گفت: برای سفرهای بین‌المللی حداقل 6 ماه و برای سفر ویژه اربعین حداقل 3 ماه باید از اعتبار گذرنامه باقی مانده باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسن اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص گذرنامه‌های صادر شده توسط دفاتر «پلیس+10» اظهار کرد: در 6 ماهه ابتدایی 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش 80 درصدی درخواست گذرنامه بودیم که این روند رو به رشد در مهرماه نیز شدت پیدا کرده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان با تشریح هزینه‌های صدور گذرنامه عنوان کرد: حدود 160 هزار تومان مبلغی است که در مجموع از سوی شهروندان طی مراحل مختلف باید پرداخت شود.

وی با اشاره به اعتبار 5 ساله گذرنامه‌ها یادآور شد: برای سفرهای بین‌المللی حداقل 6 ماه و برای سفر ویژه اربعین حداقل 3 ماه باید از اعتبار گذرنامه باقی مانده باشد.

اسماعیلی با تاکید بر این که چیزی تحت عنوان تمدید گذرنامه ندارم و گذرنامه‌ها صرفاً تعویض می‌شود، گفت: در سطح استان 77 دفتر و شهر اصفهان 30 دفتر «پلیس+10» در خصوص صدور گذرنامه ارائه خدمت می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون گذرنامه موقت توضیح داد: چون فرآیند گذرنامه رسمی به دلیل حجم درخواست‌ها طولانی است، برای کسانی که در ایام منتهی به اربعین درخواست داشته باشند، «گذرنامه موقت» صادر می‌شود؛ این گذرنامه مخصوص سفر اربعین است و فقط می‌توانند با آن به عراق سفر کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان اضافه کرد: تصوری ایجاد شده که افراد دیگر نیازی به گذرنامه اصلی ندارند؛ این طور نیست، کسانی که گذرنامه موقت دریافت می‌کنند پس از بازگشت باید برای دریافت گذرنامه اصلی خود مراجعه کنند.