بسته شدن مرز خسروی در ساعات عصرگاهی جمعه موجب شده تا جمعیت زیادی از دیروز تا بامداد امروز پشت این مرز بمانند. بنابراین مسؤولان اعلام می‌کنند که امروز هم به مرز خسروی مراجعه نکنید.

اینترنت سیمکارت‌های عراقی قطع است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تعداد ثبت‌نام شدگان در سامانه سماح، کمبود آب آشامیدنی در عراق، قطع اینترنت در این کشور و خودداری از مراجعه به مرز خسروی از اخبار بسته خبری اربعین امروز است.

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی اظهار کرد: به خاطر اینکه امکانات و زیرساخت‌ها نسبت به ایران کمتر است، از زائران تقاضا داریم، بعد از زیارتشان سعی کنند زودتر به کشور برگردند.

حجت الاسلام رحمانی دبیر کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین با بیان اینکه تاکنون میزان ثبت نام برای اربعین در سامانه سماح از مرز ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار گذشته است، گفت: همچنان ثبت نام برای اربعین ادامه دارد. از وقتی که ثبت نام آغاز شد تاکنون، قریب به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به کربلا مشرف شدند و به کشور بازگشته اند.

وی با اشاره به اینکه تردد در مرزهای کشور جریان دارد، اظهار کرد: در مهران علاوه بر وجود ترافیک سنگین، از لحاظ جمعیتی نسبت به مرزهای دیگر تراکم بیشتری داشت ولی در کل ترددها روان است.

دبیر کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه در عراق نیز ترددها روان است، در عین حال گفت: به خاطر اینکه امکانات و زیرساخت‌ها نسبت به ایران کمتر است، از زائران تقاضا داریم با توجه به حجم جمعیتی که امسال نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است، بعد از زیارتشان هم به خاطر رفاه حال سایرین که از این فرصت پیش آمده استفاده کنند و هم میزبانان عراقی که بتوانند به درستی از مهمانان خود پذیرایی کنند، سعی کنند زودتر برگردند.

سرکنسول ایران در عراق با اعلام کمبود آب آشامیدنی بسته بندی در خاک عراق گفت: از استان‌های معین خوزستان انتظار می‌رود آب آشامیدنی زائران اربعین حسینی در عراق را تامین کنند.

هماهنگی لازم با طرف عراقی در زمینه بهداشت، تغذیه و اسکان زائران در بالاترین سطح خود انجام شد. در حال حاضر به آب آشامیدنی و خودرو برای انتقال زائران از بخش عراقی شلمچه تا نجف نیاز مبرم احساس می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از زائران خواست تا امروز (شنبه، ۲۰ مهر) نیز از مراجعه به مرز خسروی خودداری کنند. این در حالی است که روز گذشته نیز به دلیل بسته‌شدن این مرز در ساعات عصرگاهی، انبوهی از زائران کشورمان، شب گذشته را پشت مرز و با امکانات محدود شهر قصر شیرین و خسروی سپری کرده‌اند.

در حالی که بسیاری از زائرین ایرانی اربعین برای برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان در عراق سیمکارت عراقی تهیه کرده‌اند تا بتوانند از خدمات اینترنت آن بهره ببرند، مشاهدات میدانی حاکی از قطع اینترنت کشور عراق به دلیل ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای این کشور است‌. بنابراین تنها راه دسترسی به اینترنت استفاده از خدمات سیمکارت‌های ایرانی است.