رئیس پلیس پایتخت از جمع‌آوری ۲ هزار معتاد متجاهر و بازداشت ۶۲ شرور در شمال غرب پایتخت در نیمه نخست امسال خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین رحیمی ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد انصارالمهدی (عج) واقع در منطقه جنت‌آباد شمالی (شمال غرب پایتخت) با بیان اینکه برخی از پرونده‌ها نیاز به ارجاع به دادسرا و مراجع قضایی ندارند، اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری، با فعال کردن واحد مشاوره و مددکاری در کلانتری‌های این منطقه، از ارجاع 9 هزار و 320 پرونده به دادسرا خودداری کرده و به آنها در دوایر مشاوره رسیدگی کردیم.

رئیس پلیس پایتخت گفت: از این 9 هزار و 320 پرونده، 7 هزار و 598 پرونده منجر به مصالحه شده و این سازش بین دو طرفین، بسیار ماندگار و پایدار است.

به گفته این مقام انتظامی، در نیمه نخست سال جاری، حدود 640 کیلوگرم موادمخدر در کلانتری‌ها و پایگاه‌های پلیس مبارزه با موادمخدر منطقه شمال غرب پایتخت کشف شده است.

وی متذکر شد: در مجموع در نیمه نخست سال جاری، حدود 2 هزار معتاد متجاهر در منطقه شمال غرب پایتخت مخصوصاً دره فرحزاد جمع‌آوری شده و بنا داریم کار پاکسازی نهایی و ریشه‌کردن پاتوقهای معتادان متجاهر در منطقه فرحزاد را به اجرا درآوریم.

رحیمی از دره فرحزاد به عنوان یکی از نقاطی نام برد که از سالهای گذشته مرکز معتادان متجاهر و فروشندگان موادمخدر شده و یادآور شد: متأسفانه بخش اعظمی از سرقتها و زورگیری‌ها توسط این افراد انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ به ترتیب در بخش کشف سرقتها و بازداشت سارقان 19 و 27 درصد افزایش داشته‌ایم.

این مقام انتظامی بازداشت 62 نفر از اوباش منطقه شمال غرب پایتخت را در نیمه نخست سال از دیگر دستاوردهای پلیس در این منطقه برشمرد.

وی ادامه داد: در حوزه ساماندهی و انضباط‌بخشی ترافیکی نیز در این منطقه تلاشهای خوبی صورت گرفته و تمام این اقدامات منجر به کاهش 6 و 18 درصدی فوتی‌ها و مجروحان تصادفات و کاهش 14 درصدی تصادفات خسارتی در این منطقه در نیمه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

رحیمی، مساجد را پناهگاه مردم دانست و تصریح کرد: مساجد بنابر رهنمود نبی مکرم اسلام، مکانی برای انجام امور مسلمین است و تا جایی که بتوانیم برای حل مشکل مردم گام برمی‌داریم.