​گواهینامه های ایزو عبارتند از گواهی هایی که برای شرکت ها ، سازمان ها ، ادارات و صنف های مختلف توسط مراجع صدور معتبر داخلی و خارجی صادر می شوند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این گواهی ها به مسائلی همچون ایمنی ، محیط زیست ، سلامت ، رضایت مشتری ، کیفیت ، برند و ... می پردازند.

اخذ این گواهینامه ها به شرکت ها به فروش بیشتر خدمات یا تولیداتشان کمک جدی کرده و رضایت مشتریان آن ها را فراهم می کند.

بهترین مراکز اخذ گواهینامه ایزو را چگونه پیدا کنیم؟

اولیت شما باید اخذ از شرکت هایی باشد که دارای پروانه مدیریت کیفیت و بهبود از سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند.

بهترین مرکز مشاور مدیریت ایران که کار صدور گواهی های ایزو را در ایران انجام می دهد و دارای پروانه رسمی هم از وزارت صنعت، معدن و تجارت است مرکز مشاور مدیریت ایزوسیستم می باشد.

ایزوسیستم از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان واحد برتر فنی مهندسی کل کشور و رتبه اول شرکت های مشاور مدیریت انتخاب شده که کار شما را از جهت آسودگی خاطر جهت کار با این مجموعه آسان می کند.

هم اکنون برای گرفتن ایزو معتبر می توانید با شماره های 33444814-023 و 33444813-023 با کارشناسان ایزوسیستم صحبت کنید.

گام مهم بعدی برای اخذ ایزو معتبر چیست؟

همانطور که بالا توضیح دادیم اولین گام انتخاب شرکت مجری صدور بود که ایزوسیستم بهترین گزینه شرکت ها و سازمان هایی است که به دنبال گواهینامه ایزو معتبر هستد.

اما گام مهم بعدی این است که حتما مرجع صدور گواهینامه باید تحت اعتبار IAF  یا ASCB  باشد. منظور از IAF فرم جهانی اعتباردهی است و منظور از ASCB سرویس اعتباردهی شرکت های صدور گواهینامه ایزو می باشد.

این دو جزو دو نهاد بالادستی مهمی هستند که باید مراجع صدور گواهینامه ایزو را اعتباردهی کنند.

نحوه چک کردن اعتبار یک مرجع صدور در ASCB چگونه است ؟

برای دریافت گواهینامه ایزو معتبر اعم از دریافت ایزو 9001 معتبر یا سایر گواهینامه های ایزویی که سازمان ها نیاز دارند باید حتما مرجع صدور تحت اعتبار IAF یا ASCB   باشد. که قصد داریم در این مرحله نحوه ارزیابی اعتبار مرجع صدور را داخل ASCB بررسی کنیم:

1-به وب سایت رسمی سرویس اعتباردهی مراجع صدور یا همان ASCB به آدرس www.ascb.co.uk  مراجعه کنید.

22

 در این وب سایت در منو سایت بخش search for accredited bodies قابل مشاهده است. بر روی این دکمه بزنید تا صفحه مورد نظر باز شود.

در صفحه بعدی که باز می شود و تصویر آن را می توانید در پایین مشاهده کنید. فیلدهای نوع ، نام ، شهر ، منطقه ، کشور و سایر موارد را مشاهده کنید.

در این بخش با وارد کردن نام مرجع صدور در بخش نام می توانید از اعتبار مرجع صدور مربوطه مطلع شوید.

نکته مهم اینکه تمام مراحل بالا را برای اعتبارسنجی باید حتما طی کنید.

33

در نهایت اطلاعات شرکت صادر کننده معتبر نمایش داده می شود و می توانید از اعتبار مرجع صدور تحت اعتبار ASCB مطمئن شوید.

 

44

چه گواهینامه ای برای سازمان ویا واحد صنفی خود اخذ کنیم؟

برخی از گواهینامه های عمومی نظیر ISO 9001  ( مدیریت کیفیت ) ،  IMS ( سیستم مدیریت یکپارچه ) ، گواهینامه ISO 10668 ( ارزش گذاری برند ) ، گواهینامه HSE ( ایمنی ، سلامت ، محیط زیست ) ، گواهینامه ایزو 10002 ( رسیدگی به شکایات مشتریان ) ، گواهینامه ایزو 10004 ( رضایت مندی مشتریان ) و ... جزو گواهینامه های عمومی و مناسب برای همه سازمان ها و شرکت ها و اصناف صرف نظر اندازه و بزرگی آن ها می باشند.

و برخی از گواهینامه اختصاصی مراکز مشخصی هستند مثلا گواهینامه ایزو 15189 ویژه آزمیشگاه های طبی و پزشکی است نظیر آزمایشگاه های پاتوبیولوژی یا گواهینامه ایزو 22000 ویژه شرکت های مرتبط با صنایع غذایی است. گواهینامه GMP ویژه مراکزی است که با صنایع حساس نظیر دارویی ، غذایی و آرایشی بهداشتی طرف حساب هستند. و بسیاری از گواهینامه های دیگر وجود دارد که به صنایع یا خدمات خاصی اختصاص دارند.

نحوه سفارش گواهینامه ایزو به چه ترتیب می باشد ؟

همانطور که پیش تر بیان کردیم برترین مرکز مشاور مدیریت ایران مجموعه ایزوسیستم است که توسط وزارت صنعت معدن و تجارت نیز به عنوان رتبه یک کشور در این زمینه انتخاب شده است.

برای تماس با مجموعه ایزوسیستم ، مشاوره رایگان و دریافت ایزو معتبر می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

023-33444814

023-33444813

023-33444884