دادگاه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد امروز چهارشنبه (۶ آذر) در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی به صورت علنی برگزار شد.

نگاه پر معنی دختر نجفی به پدر در دادگاه  + عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

JNHde7Rgn4Jl

محمدعلی نجفی در دفاعیات خود درباره قتل میترا استاد گفت:در کیفرخواست آمده که من مبادرت به شلیک ۵ گلوله کردم در حالی که لفظ مبادرت بیانگر انجام فعل با قصد و اراده است اما گلوله‌های شلیک شده بدون اراده و در حالت کشمکش و به صورت غیرارادی شلیک شده است.

​در ادامه جلسه محاکمه دوباره محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران که به قتل عمد همسر دومش متهم است، قاضی کشکولی نظریه جدید هیئت کارشناسی را قرائت کرد و گفت: در این نظریه آمده است که با توجه به نوع شلیک گلوله و گلوله خارج شده از بدن مقتول، اصابت گلوله به دیوار و پس از آن به بدن مرحوم میترا استاد متصور نیست.

وی اتهامات محمدعلی نجفی دایر بر مباشرت در قتل عمدی میترا استاد به واسطه شلیک گلوله، حمل و نگهداری سلاح و مهمات به‌صورت غیرمجاز و ایراد صدمه عمدی بدنی غیرمنتهی به فوت عنوان کرد و از نجفی خواست دفاعیات خود را ارائه کند.

متهم در بدو امر اتهامات مطروحه را رد کرد و گفت: اولین باری که در این دادگاه صحبت کردم نیز گفتم که هدف اصلی من در بیان مطالب کمک به کشف حقیقت و تبیین واقعه‌ای است که هفتم خرداد امسال به وقوع پیوست و اکنون نیز با همین نیت در اینجا هستم نه با نیت تبرئه خودم.

نجفی اضافه کرد: مجموعه شواهد و قرائن این حادثه حاکی از آن است که از ابتدا، پیچیدگی‌ها و ابهامات زیادی در ارتباط با موضوع وجود داشته است و بخشی از پیچیدگی ها به این امر برمی‌گردد که من به عنوان مسبب حادثه دقیقاً نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده که منجر به فوت آن مرحومه شده است.

وی گفت: همانطور که کارشناسان اسلحه نیز تأیید کرده‌اند شلیک‌ها در حالت عدم تعادل و به صورت غیرارادی انجام شده و اصابت گلوله‌ها که از ۵ گلوله ۴ گلوله به دیوار، سقف و کابینت برخورد کرده، موید این مسئله است و همین مطلب به حادثه یک صورت مبهم و معماگونه داده است.

نجفی افزود: من بعد از وقوع حادثه، برخی از اطلاعات را دریافت کردم به عنوان مثال در اداره آگاهی مطلع شدم که ۵ گلوله شلیک شده است در حالی که قبل از آن فکر می‌کردم ۴ گلوله شلیک شده است