شنبه گذشته آخرین مرحله از یارانه سوخت واریز شد، حداقل بیش از ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور این یارانه را دریافت نکرده‌اند، کسانی که این یارانه به حسابشان واریز نشده و مشمول این طرخ نشده‌اند چه کنند؟

آخرین جزییات درباره دریافت یارانه معیشتی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شنبه گذشته سومین مرحله یارانه بنزین برای خانوارهای کشور واریز شد.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه طرح واریز یارانه سوخت برای ۶۰ میلیون نفر معادل ۱۸ میلیون خانوار بود.

محمد باقر نوبخت، در خصوص کسانی که این یارانه به حسابشان واریز نشده و مشمول این طرخ نشده‌اند گفت: با تاکید آقای رئیس‌جمهوری قرار شد هر کسی که از ۶۰ میلیون تا حدود ۸۴ میلیون جمعیت کشور متقاضی دریافت این یارانه بنزین باشند با توجه به ساز و کار تعریف شده از سوی متولی این امر یعنی وزارت کار می‌توانند به صورت سامانه‌ای و غیر حضوری درخواست خود را اعلام کنند پس از بررسی‌ها و کمتر از یک ماه نتیجه به سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌شود و واجدین شرایط مشمول دریافت یارانه خواهند بود.

براین اساس کسانی که پس از ثبت نام مشمول این طرح شوند، در ماه آینده دو نوبت واریز می‌شود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به دنبال این اقدام دولت اطلاعیه‌ای را صادر کرده است که براساس آن سرپرستان خانواری که مشمول سبد حمایتی دولت نشده‌ و خود را واجد شرایط دریافت این مبلغ می‌دانند، از ساعت ۸ صبح یکشنبه سوم آذرماه می‌توانند درخواست خود را با ارسال شماره ملی(سرپرست خانوار) به کد دستوری #۶۳۶۹* اعلام و ثبت کنند.

در این طرح سهم خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانوار دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانوار چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر نیز ۲۰۵ هزار تومان است.

منبع: تجارت‌نیوز