​معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان از حکم ۱۵ روز فعالیت رایگان در شهرداری برای صاحبان ۳ مرکز غیرمجاز عرضه گوشت در سنندج خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مشرق، ناصر مخدوم، معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان اظهار داشت: جدای از بازدیدهای روتین که شبکه‌های دامپزشکی در سطح شهرستان‌ها انجام می‌دهند ۲۰ نفر در قالب ۵ اکیپ چهار نفره به سرپرستی مدیرکل دامپزشکی کردستان در سطح استان تشکیل شده است که این اکیپ‌ها هر هفته یکی از شهرستان‌ها را بازدید می‌کنند.

وی افزود: طی این بازدیدها ۲ قصابی و یک مرغ فروشی در سطح شهر سنندج که اقدام به عرضه فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف کرده بودند شناسایی و پرونده آنها به مراجع قضایی ارجاع شد.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان ادامه داد: دادگاه علاوه بر اینکه حکم پلمپ ۱۵ روزه برای دو قصابی و ۶ روزه برای واحد مرغ‌فروشی را صادر کرده بود هر سه نفر را به ۱۵ روز انجام خدمات رایگان در شهرداری جهت انجام فعالیت‌های نگهداری فضای سبز و باغبابی جریمه کرد.

وی گفت: این حکم یک اقدام بی‌نظیر در سطح کشور است و تاکنون چنین حکمی از طرف مراجع قضایی در ارتباط با عرضه فراوده خام دامی غیرقابل مصرف نداشته‌ایم.

مخدوم تصریح کرد: این نوع اقدامات و حکم‌ها برای جلوگیری از عرضه فراورده خام دامی غیرقابل مصرف می‌تواند بسیار بازدارنده باشد.

وی یادآور شد: البته چندی قبل هم مرغدار متخلف کامیارانی در پی جوجه‌ریزی غیرمجاز و عدم رعایت مقررات بهداشتی محکوم به پرداخت کمک نقدی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به زلزله‌زدگان اخیر استان آذربایجان شرقی شد.

منبع: فارس