سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با پیشنهاد رئیس این کمیسیون مقرر شد کمیته مشترکی در وزارت بهداشت تشکیل شود تا در زمان باقی مانده از فصل سرما تبادل نظری برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا صورت گیرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اکبر ترکی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه مسئولان وزارت بهداشت گزارشی را درباره وضعیت بیماری آﻧﻔﻠﻮاﻧﺰا ارائه کردند.

وی افزود: تقارن و همنوایی افزایش بارندگی و سرما در سال‌های اخیر و ابتلا برخی از زائران اربعین به آﻧﻔﻠﻮاﻧﺰای H1 باعث شدت و طغیان این بیماری در کشور شده و متاسفانه برخی از مبتلایانی که بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی داشتند، فوت کردند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: با توجه به تمهیدات وزارت بهداشت علیرغم تمامی شایعه‌ها، کمبود دارو و واکسن  آنفلوآنزا وجود نداشته و در تمامی داروخانه‌های خصوصی و مراکز بهداشتی و درمانی  به وفور یافت می‌شود.

وی افزود: با پیشنهاد رئیس کمیسیون بهداشت مقرر شد کمیته مشترکی در وزارت بهداشت تشکیل شود تا در زمان باقی مانده از فصل سرما تبادل نظری برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا داشته باشند.

ترکی خاطرنشان کرد: معاون بهداشتی وزارت بهداشت درباره برنامه ملی شناسائی و درمان بیماری HIV گزارشی ارائه کرد.

وی درباره جزئیات این گزارش افزود: درباره برنامه‌های آموزشی و روش‌های پیگیری از انتقال بیماریHIV توضیحاتی داده شد ضمن اینکه مقرر شد تا تمهیدات بسیاری برای جلوگیری از انتقال این بیماری انجام شود. 

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: یکی از روش‌های انتقال بیماری HIV از طریق تزریق افراد معتاد است، بر همین اساس با ایجاد مراکز ترک اعتیاد با متادون و توزیع روزانه سرنگ و سوزن به افراد پرخطر، آمار ابتلا به بیماری HIV را به شکل قابل توجهی کاهش داده است، بنابراین اگر مراقبت‌های اولیه و روش‌های پیشگیرانه در جامعه آموزش داده شود از ابتلا به این بیماری کاسته می‌شود.