رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ برادر موبایل قاپ حرفه ای و یک مالخر اموال سرقتی خبر داد و گفت: آنها به یک صد فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

موبایل قاپ‌های پایتخت به دام افتادند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرهنگ کارآگاه حمداله علیزاده در تشریح این خبر اظهار کرد: با دریافت شکایت‌های مردمی مبنی بر سرقت گوشی‌های همراهشان توسط ۲ جوان موتورسوار و ارجاع پرونده‌های سرکلانتری هفتم به پایگاه هفتم پلیس آگاهی، دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان پایگاه هفتم قرار گرفت.

وی بیان داشت: در تحقیقات اولیه به دست آمد ۲ موتورسوار در ساعت‌های اولیه روز، با پرسه زنی در مرکز پایتخت و مناطق پر ازدحام تلفن همراه گران قیمت شهروندان را سرقت می‌کنند.

علیزاده عنوان داشت: در گام بعدی تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق شدند یکی از سارقان به نام جمشید ۲۷ ساله را شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده را به بازپرس شعبه دوازدهم دادسرای ناحیه ۱۲ تهران منعکس و دستور دستگیری وی صادر شد.

این مقام انتظامی ابراز داشت: کارآگاهان مخفیگاه جمشید را در حوالی میدان هرندی شناسایی کردند و در یک عملیات پلیسی موفق شدند وی را در یکم آذر ماه در مخفیگاهش دستگیر و ۵ دستگاه تلفن همراه سرقتی از آن محل کشف کنند.

وی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه به یک صد فقره موبایل قاپی با همدستی برادرش به نام مجتبی ۲۴ ساله اعتراف کرد و اظهار داشت: حدود ۴ ماه قبل پس از آزادی از زندان با کمک برادرم پس از سرقت، گوشی‌های سرقتی را به فردی به نام کامران ۲۷ ساله در محدوده میدان هروی می‌فروختیم.

رئیس پایگاه هفتم با بیان اینکه دومین متهم پرونده نیز شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر شد، گفت: با تکمیل تحقیقات پلیسی و اخذ دستور قضائی مالخر اموال سرقتی نیز دستگیر و به خرید گوشی‌های سرقتی و اوراق کردن و فروش آن‌ها به افراد تعمیرکار اعتراف کرد.

علیزاده در پایان گفت: با دستور قضائی هر ۳ متهم برای شناسایی مال باختگان و کشف سایر جزئیات پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.