شورای نگهبان طرح اقدام متقابل علیه آمریکا را تایید کرد

طرح انتقام سردار سلیمانی به تایید شورای نگهبان هم رسید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیرآبادی،عضو هیات رییسه مجلس از تایید مصوبه طرح انتقام سردار سلیمانی مجلس درباره‌ اقدام متقابل علیه آمریکا توسط شورای نگهبان خبر داد و گفت که این قانون امروز از طریق از رییس مجلس به رییس جمهور ابلاغ خواهد شد. 

بر اساس طرح سه ماده‌ای که امروز نمایندگان تصویب کردند؛  در قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا مصوب 1398.2.3 ، "عبارت کلیه اعضای پنتاگون و شرکتها و مؤسسات وابسته و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی"، قبل از عبارت «فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت کام)، نیروها و سازمانها و یا نهادهای تحت اختیار این فرماندهی» اضافه می‌شود.

ماده مصوب دیگر مقرر می‌داشت که در ماده (4) قانون یاد شده ، عبارت "کلیه اعضای پنتاگون و شرکتها و مؤسسات وابسته و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی،"  قبل از عبارت «فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت کام) اضافه می شود.

 200 میلیون یورو برای تقویت نیروی قدس

ماده 3 مصوب امروز مجلس، دولت را موظف کرد جهت تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران مبلغ 200  میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار این نیرو قرار دهد.

 

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در توضیح این بند گفت:‌ در دو ماه باقیمانده سال 200 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران که مسئولیت مقاومت در سطح منطقه را برعهده دارد، تعلق می‌گیرد.

lEkeeGvK8L5y

رئیس مجلس توضیح داد که اذن تخصیص این مبلغ از مقام معظم رهبری اخذ شده است.