مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با خریداری دستگاه نوروناویگیشن ساخت متخصصان ایرانی، برداشتن تومورهای مغزی با روشهای نوین و پیشرفته برای نخستین بار در شمال شرق کشور میسر شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دکتر حمید اعتماد رضایی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این دستگاه که در حذف تومورهای مغزی با استفاده از روشهای نوین نقش بسزایی دارد با پیگیریهای انجام شده و حمایتها به تازگی در اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب بیمارستان قائم(عج) مشهد نصب و راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: این دستگاه ساخت متخصصان ایرانی است حدود شش سال پیش مطابق نمونه استاندارد جهانی آن طراحی و ساخته شده است.

مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیمارستان قائم مشهد قطب درمانی بیماریهای مغز و اعصاب در منطقه شمال شرق کشور محسوب شده و هم اکنون بیماران مغز و اعصاب از دیگر شهرستانهای خراسان رضوی و استانهای همجوار برای دریافت درمانهای تخصصی به این بیمارستان ارجاع داده می شوند.

این پزشک فوق متخصص مغز و اعصاب گفت:با استفاده از دستگاه نوروناویگیشن مکانهای درگیر بدون نیاز به باز شدن جمجمه ردیابی می شود و در نتیجه حذف تومورهای مغزی و هیپوفیز، درمان ضایعات عروق مغز و انجام نمونه برداری از قسمتهای عمقی مغز با دقت و صحت بیشتری صورت می گیرد.

وی افزود: این دستگاه همچنین توانایی بکارگیری در اعمال جراحی پیچیده ستون فقرات را دارد.

دکتر اعتماد رضایی گفت: اقدامات برای خریداری و راه اندازی دو دستگاه پیشرفته دیگر در حوزه جراحی مغز و اعصاب شامل میکروسکوپ پیشرفته جراحی اعصاب و دستگاه کنترل اعصاب نواحی مختلف بدن بیمار حین عمل جراحی نیز در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی افزود: با نصب دستگاههای جدید اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب بیمارستان قائم(عج) مشهد به استانداردهای بین المللی روز جهان نزدیکتر می شود.