احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق وام ازدواج در سال 99، 50 میلیونی شد.

وام ازدواج 100 میلیون تومان شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وی افزود: بر اساس این مصوبه به هر یک از زوجین 50 میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد که جمعاً دو نفر می‌توانند 100 میلیون تومان وام بگیرند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوجهایی که تاریخ عقد آنها بعد از 1396/1/1 است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجها در سال 1399 پانصد میلیون ریال (500.000.000 ریال)  با دوره بازپرداخت 7 ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

 آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان راهی وجود داشته باشد.

دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی تصریح کرد با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در تماس هستم و از ابتکار قطر برای گفتگوها حمایت می کنیم.

گوترش همچنین اظهار داشت که در جلسه غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل از اعضای این شورا خواسته است  مواضع متحدی در برابر تحولات افغانستان داشته باشند.

وی تصریح کرد برای جامعه بین الملل و همه اعضای شورای امنیت مهم است در مواضعی متحد بتوان از تنها اهرم فشار که همان منافع طالبان در کسب مشروعیت و به رسمیت شناخته شدن جهانی است، استفاده کرد.

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت داشتن دولت فراگیر که نماینده همه اقوام مختلف در افغانستان باشد، ضروری است.

وی همچنین گفت که هر زمان وضعیت فرماندهی گروه طالبان مشخص شود، آماده گفتگو است.

گوترش روز دوشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات افغانستان پس از سقوط دولت اشرف غنی، طالبان و احزاب افغانستان را به حفظ حداکثری خویشتنداری و حفاظت از جان دیگران دعوت کرده است.

وی با بیان اینکه جهان حوادث افغانستان را با قلبی سنگین و ناراحتی عمیق دنبال می کند، افزود: در این زمان سخت من از همه طرف ها بویژه طالبان می خواهم که برای حفظ جان خود و دیگران و اطمینان از برآورده شدن نیازهای بشردوستانه، نهایت خویشتنداری را داشته باشند.

گروه طالبان ۲۴ مرداد ماه وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد.