ما در ادامه شرایط سفر به استانبول در همه فصول و مزایا تورهای استانبول علی بابا را بررسی خواهیم کرد.

قبل از خرید تور استانبول بخوانید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شهر استانبول، شهری بزرگ و قدیمی به‌شمار می‌رود که در همه دوره‌های تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. در دوران حکومت پادشاهان مختلف، مکان‌ها و قصرهای حکومتی زیادی در این شهر ساخته شده که اکنون عموم افراد می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند. مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، مسجد سلطان احمد و... ازجمله این مراکز دیدنی هستند.

این شهر آب‌وهوای خوبی دارد و بدون شک از سفر به آن پشیمان نخواهید شد. اگر می‌خواهید به این شهر بروید، این مطلب را تا پایان مطالعه کنید. ما در ادامه شرایط سفر به استانبول در همه فصول و مزایا تورهای استانبول علی بابا را بررسی خواهیم کرد.

بهترین زمان سفر به استانبول

این شهر در هر فصل زیبایی‌های خاص خود را دارد و مشکل است بخواهیم بگوییم چه زمانی برای سفر به آن بهتر است؛ بااین‌حال در این بخش می‌گوییم که سفر به استانبول در هرکدام از فصول چه مزایا و معایبی دارد. موقعیت جغرافیایی این شهر به‌گونه‌ای است که در بازه‌های زمانی مختلف، آب‌وهوای آن کاملا تغییر می‌کند. در فصل‌های مختلف می‌توانید شاهد آب‌وهوای مدیترانه‌ای، گرمسیری و اقیانوسی باشید که این موضوع یکی از شگفتی‌های استانبول محسوب می‌شود.

در گرم‌ترین روزهای سال، دمای هوای استانبول به حدود 24 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید که نسبت به بسیاری از شهرهای ایران، دمای متعادل‌تری دارد. ماه فوریه سردترین ماه در استانبول است؛ در این فصل، دمای هوا به شش درجه سانتی‌گراد می‌رسد. سرمای این شهر را حتی در سردترین روزهای سال هم می‌توان تحمل کرد.

بهترین زمان سفر به استانبول برای هرشخص متفاوت است. شاید کسی زمانی را برای سفر انتخاب کند که جشنواره‌های مختلف در آن برگزار می‌شود و اهمیتی برایش نداشته باشد که آب‌وهوای استانبول چه شرایطی دارد. بسیاری از افراد هم می‌خواهند زمانی را برای سفر انتخاب کنند که شرایط آب‌وهوا در بهترین حالت خود قرار بگیرد.

2

فصل بهار

این فصل را می‌توان بهترین زمان برای سفر به استانبول دانست، زیرا میزان بارش باران نسبت به زمستان کم‌تر می‌شود و آب‌وهوای این شهر در شرایط خوبی قرار می‌گیرد. همچنین در همه مراکز تجاری این شهر توریستی، تخفیف‌هایی برای خرید نوروزی اعمال می‌شود که امکان خریدی ارزان برای گردشگران فراهم خواهد شد.

بیشتر کسانی‌ که می‌خواهند به استانبول سفر کنند، بین ماه‌های مارس تا می به این منطقه باصفا می‌روند. اگر در این فصل به استانبول قدم بگذارید، با هوایی متعادل روبه‌رو خواهید شد و می‌توانید از آب‌وهوای خوب آن لذت ببرید. این فصل بهترین زمان برای رفتن به مراکز آبی محسوب می‌شود؛ زیرا به‌دلیل کم‌تر شدن وزش باد و کاهش بارش‌ها، آب دریا آرام‌تر بوده و می‌توانید در امنیت کامل ورزش‌های آبی را تجربه کنید.

فصل تابستان

در این فصل کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل می‌شود و خانواده‌ها برای سفر فراغت خاطر بیشتری دارند. بسیاری از افرادی که قصد دارند همراه با خانواده به سفر بروند، این فصل را انتخاب می‌کنند. طبیعی است که در این زمان از سال، دمای هوا نسبت به دیگر فصل‌ها، گرم‌تر باشد. اگر می‌خواهید سفری ارزان به استانبول داشته‌ باشید و با جمعیت کم‌تری در این شهر مواجه شوید، پیشنهاد می‌کنیم که فصل بهار یا تابستان را انتخاب کنید. در تابستان جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان در آن شامل تخفیف برای خرید و بازدید از جاذبه‌های گردشگری می‌شوند.

فصل پاییز

در این فصل از قیمت تورهای استانبول علی بابا و دیگر شرکت‌ها کاسته می‌شود و می‌توانید آن‌ها را با قیمت کمی رزرو کنید. این ارزانی دلیل نمی‌شود که شرایط جوی این شهر مناسب برای مسافرت نباشد. در این فصل استانبول شرایط آب‌وهوای خوبی دارد و بعد از بهار، بهترین فصل برای سفر به این شهر توریستی محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که در نیمه اول پاییز به این شهر بروید؛ زیرا هرچه به زمستان نزدیک‌تر می‌شود، میزان بارش‌ها افزایش می‌یابد.

3

فصل زمستان

اگر می‌خواهید برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری به استانبول سفر کنید، نباید زمستان به این شهر بروید؛ زیرا در این فصل بارش‌ها افزایش می‌یابد و نمی‌توانید به‌طورکامل از همه مکان‌های این شهر بازدید کنید. اما اگر می‌خواهید برای خرید و پاساژگردی به استانبول بروید، باید بدانید که زمستان بهترین زمان است. نزدیک کریسمس همه مغازه‌های شهر تخفیف‌های خوبی روی اجناس می‌گذارند و اجناس را با قیمتی بسیار پایین عرضه می‌کنند. همچنین به‌دلیل این که کم‌تر کسی در این زمان به استانبول سفر می‌کند، قیمت و هزینه‌های جاری برای گشت‌وگذار در این شهر تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

سایتی برای رزرو تور استانبول

طی چند سال گذشته شرکت‌های مختلفی در حوزه ارائه خدمات گردشگری به‌صورت غیرحضوری تاسیس شده‌اند که علی بابا بزرگ‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. این شرکت سال 1393 کار خود را آغاز کرد. در اوایل شروع کار علی بابا، با مراجعه به سایت آن فقط امکان استرداد بلیط وجود داشت؛ اما اکنون در این سایت می‌توانید هتل، اقامتگاه، تور و ویلا رزرو کنید. تورهای استانبول علی بابا با کم‌ترین قیمت بازار به مسافران ارائه می‌شود، زیرا این شرکت با بسیاری از آژانس‌های مسافرتی طرف قرارداد است.

ما در این مطلب بهترین زمان سفر به استانبول و شرایط سفر در هرکدام از این فصل‌ها را بررسی کردیم. خوشحال می‌شویم نظر شما را درباره این شهر توریستی و شرایط آب‌وهوایی آن در هر زمان را بخوانیم.