اگرچه رسیدن به صفحه اول گوگل سخت است، اما هیچ کاری نشد ندارد. این روزها که همه چیز به سمت اینترنتی شدن می‌رود و بسیاری از افراد رو به خرید اینترنتی آورده‌اند، لزوم داشتن سایت با رتبه بالا بیش از پیش احساس می‌شود.

خدمات سئو از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سئو سایت چیست؟

سئو سایت به کلیه‌ی فرایندهایی گفته می‌شود که موجب افزایش رتبه سایت در صفحه نتایج جست‌وجو از جمله گوگل می‌شود. سئو مخفف واژه‌های search engine optimization است و با عبارت SEO نشان داده می‌شود. بسیاری تصور می‌کنند که سئو یعنی برنامه نویسی و سئوکار با نوشتن چند خط کد می‌تواند سایت را به صفحه اول گوگل برساند. واقعیت آن است که سئو ارتباطی با کدنویسی ندارد و یک فرد بدون دانش برنامه نویسی هم می‌تواند سئوکار شود.

آنچه در سئو سایت اهمیت دارد، نظم و پیگیری تمام مراحلی‌ست که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

خدمات سئو از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

برای سئو سایت دو را پیش رو دارید؛ یا نیرویی از داخل سازمان آن را انجام دهد یا این‌که آن را برون سپاری کنید. در اکثر مواقع حجم کار به‌قدری زیاد است که سپردن این کار به متخصص، منطقی‌تر و به‌صرفه‌تر به نظر می‌رسد. برای آن‌که بدانید انتظار چه خدماتی را از سمت تیم سئو باید داشته باشید، ادامه مطلب را بخوانید.

سئو سایت

 

تحقیق کلمات کلیدی

یکی از پایه‌ای‌ترین کارهایی که متخصص سئو باید انجام دهد، انجام کیوورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی برای پیدا کردن مرتبط‌ترین کلمات کلیدی و حتی پولسازترین کلمات کلیدی. یکی از دست‌اندازهای سئوکاران معمولا همین قسمت است، زیرا دقت کافی را به خرج نمی‌دهند و کلمات کلیدی اشتباهی را برای تارگت کردن انتخاب می‌کنند. این انتخاب اشتباه حکم همان خشت اول را دارد که اگر درست بنا نشود، می‌رود دیوار تا ثریا کج!

بنابراین هنگام دریافت خدمات سئو، حتما لیست کلمات کلیدی و تفسیر آن تیم برای انتخاب آن‌ها را بسنجید.

آنالیز رقبا

در بحث سئو سایت، تحلیل رقبا اهمیت کلیدی دارد. این‌که بدانیم رقبا چه کرده‌اند، روی چه کیووردهایی سرمایه‌گذاری کردند و چه نتایجی به دست آوردند، بخش زیادی از مسیر پیش رو را به ما نشان می‌دهد. در هنگام دریافت خدمات سئو به تحلیل رقبا و دلایل انتخاب آنان از سمت تیم سئو دقت کنید.

برنامه‌ریزی سئو داخلی (On-page seo)

پس از انجام تحقیق کلمات کلیدی و آنالیز رقبا، وقت رسیدگی به وضعیت داخلی سایت است. حالا باید سایت را آنقدر قابل بکنیم که به چشم موتورهای جست‌وجو و کاربران خوش بیاید. در سئو داخلی معماری لینک‌ها و صفحات مشخص می‌شود، پلن دقیقی برای تولید محتوا و لینک‌سازی طراحی می‌شود. سئو داخلی از جمله کارهایی‌ست که زمان زیادی از تیم سئو سایت می‌گیرد، اما تاثیر بسیار کلیدی در نتیجه خواهد داشت. بنابراین یکی دیگر از مواردی که هنگام دریافت خدمات سئو باید به آن توجه داشته باشید، پلن دقیق سئو داخلی است.

برنامه‌ریزی سئو خارجی (Off-page seo)

پس از انجام تمام مراحل بالا که چند ماهی طول می‌کشد (بسته به بزرگی و کوچکی سایتتان)، نوبت به کسب اعتبار و بک لینک سازی می‌رسد. خرید بک لینک و یا ساخت لینک در سایت‌های دیگر نیازمند تجربه، مهارت، دانش و دقت زیادی است، زیرا یک اشتباه کافی‌ست تا شما را درگیر جریمه‌های گوگل کند. بک لینک سازی قسمت بسیار حساسی است و باید در مورد انجام آن از سمت تیم سئو حسابی سخت‌گیری کنید. اگر تیمی را برای انجام این کار انتخاب می‌کنید، باید از توانایی و سابقه‌ی انجام این کار توسط آنان مطمئن شوید.

تدوین استراتژی سئو

سئو بدون استراتژی راه به جایی نمی‌برد، چرا که فعالیتی زمان بر است و باید برای برداشتن میوه آن صبور باشید. این راه طولانی نیاز به نقشه‌ای استراتژیک دارد تا این فرایند را پربازده‌تر کند. پس اگر به فکر برون سپاری سئو سایت هستید، حتما از تیم مورد نظرتان بخواهید استراتژی سئویی خود را به شما تحویل دهند. اگر تیم سئوی انتخابی شما دارای تجربه و صلاحیت کافی باشد، این استراتژی را به صورت کامل به شما ارائه می‌دهد. یادتان باشد سئو فعالیتی زمان بر است و در این مسیر طولانی همه باید صبور باشند، اما این مسیر زمانی هموارتر می‌شود که تیم سئو برای آن نقشه و هدف داشته باشد.

ارائه گزارش شفاف

هیچ چیز به اندازه‌ی ارائه‌ی گزارش شفاف، نمی‌تواند حرفه‌ای بودن یک تیم را نشان دهد؛ بنابراین اگر تیمی حاضر به دادن گزارش نشد، بدانید که یک جای کار اشکال دارد. تیم حرفه‌ای سئو معمولا در تمامی ابزارهای مرتبط با سئو به شما دسترسی می‌دهد و گزارش قابل فهمی در مورد کارهایی که انجام شده و کارهایی که در ادامه قرار است انجام شود، ارائه می‌دهد. این گزارش می‌تواند به صورت ماهانه یا فصلی ارائه شود، اما در ارتباط باقی ماندن با اعضای تیم اصلی اساسی است که می‌تواند این اطمینان خاطر را به شما بدهد که تیم سئویی که انتخاب کردید، درست کار می‌کند.

خدمات سئو سایت در آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس

آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس به کسب‌وکارهای مختلفی خدمات سئو ارائه داده است. این آژانس با داشتن نمونه کار واقعی و مستند به شما نشان می‌دهد کسب‌وکارتان در طی فرایند همکاری با منتوریکس به کجا خواهد رسید. چنانچه به فکر دریافت خدمات سئو سایت هستید، کافی‌ست به سایت منتوریکس مراجعه کنید و اطلاعات کامل خدمات سئویی آن‌ها را همراه با لیست قیمت کامل بخوانید و بررسی کنید.